Lin Jarvis szerint a Yamaha vezetőségének meg kell tudnia győzni a pilótáit és egy szatellitcsapatot, hogy a jövőben sokkal versenyképesebbek lesznek.
Érdekes MotoGP-idény elé néz a Yamaha. A japán istállónál két nagy feladatot tűzhettek ki maguk elé az idei szezonra: a távozás küszöbén álló Fabio Quartararo megtartását, és egy új szatellitcsapat „leigazolását”.
Quartararo nem viccel, megtette az első lépést, hogy elhagyja a Yamahát
A Yamahának tavaly hosszú idő óta először kellett ügyfél nélkül nekivágnia egy szezonnak, hiszen 2022 végén a korábbi szatellitcsapatuk, az RNF az Apriliát választotta helyettük. A hangvillásoknak idén is csak két motorja lesz a mezőnyben, de ezen minél előbb változtatni szeretnének, és ügyvezető igazgatójuk, Lin Jarvis elmondása alapján már tudják, hogy mit kell ehhez tenniük.
„Tizennyolc vagy tizenkilenc pilótának fog lejárni az idei szezon végén a szerződése – idézi Jarvist a Crash.net. – Szóval amellett, hogy nagyon izgalmas futamokat láthatunk majd, nagyon érdekes lesz azt is figyelni, hogy mi fog történni a pályán kívül. Ráadásul van három szatellitcsapat is, amelyek még nem írtak alá egy 2025-re vonatkozó szerződést egy gyártóval, természetesen a Pramacról, az LCR-ről és a VR46-ról van szó.”
„Mind egy szatellitcsapat, mind a saját pilótáink meggyőzéséhez versenyképessé kell válnunk. Ha idén még nem is leszünk százszázalékosan versenyképesek, akkor is meg kell őket győznünk, hogy a befektetéseink által elindultunk a fejlődés útján. Hiszen amikor aláírsz egy szerződést, akkor nem az éppen aktuálisan meglévő motorra írsz alá, hanem arra a motorra, amelynek a megkapására számítasz a jövőben.”
Korábban úgy tűnt, hogy a VR46 lehet a Yamaha szatellitcsapata, de az újabb nyilatkozatok alapján valószínűbbnek tűnik, hogy Valentino Rossiék maradni fognak a Ducatinál.
Viszont Jarvisnak van egy ötlete azzal kapcsolatban, hogyan tudnának mégis megállapodni egy ügyféllel: olyanná kell válniuk, mint amilyen a Mercedes Forma–1-es csapata volt 2013-ban. Ugyanis a német istálló a fényes jövő ígéretével, egy ambiciózus projekt segítségével tudta elcsábítani Lewis Hamiltont a sorozat egyik legpatinásabb alakulatától, a McLarentől.
A Mercedes és Hamilton közös munkájának eredményét pedig mindenki ismeri: 2014 és 2021 között hét egyéni – Nico Rosberg 2016-os diadalával együtt nyolc – és nyolc konstruktőri világbajnoki címet gyűjtöttek be, amivel a Forma–1 történelmének legsikeresebb alakulatává váltak a sorozatban megszerzett címek tekintetében.
„Érdekes figyelni Lewis Hamiltont, mivel megint egy elég tökös lépést tett meg – utalt Jarvis a brit pilótának a Ferrarihoz való átigazolására. – Emlékszem, és ő maga is felidézte nemrég, hogy már 2013-ban is megtett egy hasonlóan nagy lépést, amikor elment a Mercedeshez.”
„Amikor átigazolt a Mercedeshez, akkor sok ember, köztük én is, azt gondolta, hogy »tényleg? Biztos vagy ebben?« Nyilvánvaló, hogy ő tudott valamit, és eléggé bízott abban, hogy mindent megtesznek majd a jövőben is a versenyképességük növelése érdekében. Szóval egy pilóta vagy egy szatellitcsapat döntésekor a legfontosabb dolog, hogy meg legyenek győződve az istálló szándékairól, képességeiről és szakértelméről a jövőt illetően, tehát nekünk is így kell meggyőznünk őket.”
Quartararo: A Yamahának nagyon kevés ideje van, hogy meggyőzzön, különben lépnem kell
A Yamaha vezetősége nem akar sokáig ügyfél nélkül maradni, rövid határidőn belül szeretnének magukénak tudni egy szatellitcsapatot. „Legrosszabb esetben a nyári szünetig [aláírnánk a szerződést]. Nekem az a meglátásom, hogy valamikor júniusban, talán Assenben kerülhet erre sor, ez részben a megfelelő időzítésről szól” – tette hozzá Jarvis.