Pedro Acosta jobban örült annak, hogy a Katari Nagydíjon sokat előzött, majd visszaesett, mint ha végig ugyanabban a pozícióban motorozott volna. A spanyol versenyző kitért a Marc Márquezzel vívott csatára, és arra is reagált, hogy a hajrában miért motorozott furcsa pozícióban.
Pedro Acosta a kilencedik helyet szerezte meg a Katari Nagydíj főfutamán. Már önmagában ez is elismerésre méltó lenne egy újonctól: összehasonlításképpen mostani csapattársa, a tavaly debütáló Augusto Fernández ugyan tizenharmadikként ért célba a 2023-as portimãói főversenyen, de ez valójában az utolsó előtti pozíciót jelentette.
A futamot látva viszont még nagyobb dicséret illeti a mindössze 19 éves pilótát. A nyolcadik helyről rajtolva jó néhány riválisát megelőzte, és egy ideig a dobogó is belátható távolságon belül volt. Aztán viszont mindez bekérte az árát, ugyanis a gumik elfogytak, így végül nemcsak az élmezőny tagjai, hanem Fabio Di Giannantonio és Aleix Espargaró is megelőzték. Acosta ugyanakkor nem bánja, hogy így alakult.
Bagnaia hamar élre állt, majd simán nyert, Acosta sokáig fantasztikusan versenyzett első főfutamán
„Jobb megtenni így tíz kört, aztán visszaesni, mint az egész futam alatt ötödiknek lenni – nyilatkozta. – Több mint elégedettnek kell lennünk. Kicsit jobban kell menedzselnünk [a gumikat], de ez mind tapasztalatot jelent. El kellett követnünk néhány hibát, annyira jó volt minden, az első futam nem alakulhat ennyire jól. A rajt jobb volt, mint szombaton, de nem olyan jó, mint [Jack] Milleré. Az első kanyarban negyedik voltam. Szerettem minden előzést, mert ezek voltak az első előzéseim a MotoGP-ben. A Moto3 óta nem éreztem magam ennyire magabiztosnak az előzéseknél. Ha pedig belegondolok, a Moto2-ben többé-kevésbé ott előztem, ahol akartam, de évek óta nem volt meg a magabiztosságom, hogy bevetődjek, tudván, hogy megáll a motor. A hibát a menedzselésben követtem el.”
Acosta számára a csúcspont Marc Márquez megelőzése jelentette, amivel feljött közvetlenül a dobogósok mögé. Pozícióját azonban csupán néhány percig tudta megőrizni, majd lecsúszott a pályáról, aminek következtében honfitársa visszavette a pozíciót. Innentől kezdve pedig már csak lefelé vezetett az út, de emiatt sem szomorkodik.
Marc Márquez nem csalódott, hogy nem jött össze a dobogó, még nem érezte magát tökéletesen
„Marckal addig tartott a csata, ameddig kellett – fogalmazott, majd egy bizarr hasonlattal jellemezte a versenyét. – Olyan ez, mint szüzesség elvesztése: minden nagyon szép, de a végén katasztrófa lesz belőle. A tündérmese nem tarthatott túl sokáig. Az előzések, a tempó, és az, hogy [sokáig az élmezőnyben] maradtam, ezek tetszettek a legjobban.”
A hajrában aztán Acosta már küszködött a gumikkal, sőt, az éles szeműek azt is kiszúrták, hogy furcsa pozícióban motorozik. Ez alapján többen fizikai fáradtságra gyanakodtak, de a kétszeres világbajnok tiszta vizet öntött a pohárba. „Módosítani kell a hátsó magasságállító [helyét] a motoron, mert nagyon messze van a karomtól, illetve a kezemtől – jelentette ki. – Nem volt kompartment szindrómám, de nagyon zavart.”