Markus Flasch, a BMW motoros részlegének vezérigazgatója nyilatkozott a gyártó MotoGP-be történő beszállásának lehetőségéről.
Ahogy már korábban beszámoltunk róla, a BMW-nél egyáltalán nem zárják ki a MotoGP-be történő beszállás lehetőségét. Nemrég Markus Flasch, a német gyártó motoros részlegének vezérigazgatója elárulta, hogy őt személyesen is nagyon érdekli a királykategória.
„Nem titok, hogy a MotoGP az egyik szenvedélyem – nyilatkozta Flasch az olasz Motorsportnak. – De nem fogunk erről döntést hozni csak azért, mert a vezérigazgatónak van egy ilyen szenvedélye. A jelenlegi feladatunk, hogy sikeresek legyünk a Superbike-világbajnokságon. Ugyanakkor azt is figyeljük, hogy milyen irányba halad a Superbike-vb fejlődése, és lenne-e értelme tennünk egy lépést előrefelé.”
A német szakember szerint azt most „még túl korai” lenne megmondani, hogy egy esetleges MotoGP-be való beszállás esetén megtartanák-e a Superbike-programjukat.
A MotoGP technikai szabályzata 2027-ben gyökeresen át fog alakulni, többek között várhatóan ekkor fogják leredukálni 850 köbcentire a motorblokkok méretét. Az ilyen változásokat pedig a BMW-nél is figyelemmel kísérik. „Kapcsolatban állunk a Dornával, és erről a szabályzatról is beszélgetünk – mondta Flasch. – Ez is része az értékelési folyamatunknak. A 2027-es szezon egy kézenfekvő időpont lenne az induláshoz. De ez nem kényszerít bennünket arra, hogy döntést hozzunk.”
Miért nem lesz unalmasabb a MotoGP az erőforrások méretének csökkentése miatt?
A BMW talán a legnagyobb olyan motorgyártó, amely még soha nem mérettette meg magát a MotoGP-ben. Így jogosan merülhet fel az a kérdés, hogy most miért fontolgatják ennek a megváltoztatását. „Az ilyen döntések kulcsa, hogy meggyőzzük az embereket annak helyességéről – kezdte a válaszát Flasch. – Szükség van stratégiai elemzésre. A finanszírozás csak az egyik szempont, a másik a márkaépítés. Ha az elemzés eredménye elég meggyőző, és a döntés rendelkezik belső támogatottsággal, akkor az nem függ a BMW Motorrad vezérigazgatójának személyétől.”
„Az esetleges beszállásunk legfontosabb aspektusa a márka, hiszen a MotoGP a márkaépítésről és a globális elérés növeléséről szól – szögezte le. – Ezért vesznek benne részt a vállalatok. A technológiai transzfer egy másik szempont, de legfeljebb csak a második legfontosabb.”