back to top
2024. július 20. 00:12
KezdőlapMotoGPIdén visszakerült a MotoGP versenynaptárába, most évekre biztosítottá vált a népszerű pálya...

Idén visszakerült a MotoGP versenynaptárába, most évekre biztosítottá vált a népszerű pálya jövője

A MotoGP bejelentette, hogy új szerződést írtak alá az Aragóniai Nagydíjnak otthont adó Motorland Aragón versenypálya üzemeltetőivel. Ennek értelmében a helyszínen 2026-ig minden évben biztosítottá vált a futamrendezés.

Az Aragóniai Nagydíj 2010-ben került be a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárába, és azóta zsinórban tizenhárom évben el a mezőny a közkedvelt helyszínre. Tavaly viszont a debütálás óta először nem rendeztek ott versenyt, ugyanis ez a pálya esett először „áldozatául” az ibériai helyszínek tervezett rotációjának.

Ennek oka a 2022-ben aláírt szerződés, amely öt év alatt három nagydíjrendezést biztosított a Motorland Aragónnak. Mivel az 5344 kilométeres aszfaltcsík idén visszatért a versenynaptárba, ebből következően a korábbi megállapodás értelmében a 2025-ös és a 2026-os idényből csak az egyikben fogadhatná a különböző kategóriák mezőnyét.

Aragónia tartományának kormányzata és a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna azonban most új feltételekben egyezett meg. Ezek alapján a helyszín jövője 2026-ig biztosítottá vált, vagyis az idei, augusztus 31-e és szeptember 1-e között esedékes hétvége mellett a mezőny mind jövőre, mind két év múlva visszatér a Spanyolország északkeleti részén található pályára.

„Ennek a megállapodásnak köszönhetően a környékbeli üzletemberek, a szurkolók és a szervezők előre felkészülhetnek erre az eseményre – nyilatkozta Manuel Blasco, a tartomány környezetvédelmi és idegenforgalmi minisztere, valamint a Motorland Aragón elnöke, aki aláírta a kötelezettségvállalást. – Nagyon fontos, hogy a területen beruházó emberek három évre tervezhetnek, ami garanciát ad a működésre és a sikerre.”

A MotoGP közleménye szerint a helyi kormányzat elszántsága eredményezte az új szerződést, amelynek teljesítéséhez 8 millió eurós beruházásra lesz szükség. Mindez megfelel annak a rendezési díjnak, amelyet a Dorna beszed a promóterektől. Egy tanulmány szerint ugyanakkor a futam rendezéséből származó bevétel messze meghaladja ezt az összeget, hiszen ez eléri a 47 millió eurót. A nézők például naponta átlagosan 211,20 eurót költenek, az ott tartózkodásuk ideje alatt pedig 463,50-et. Ami pedig azokat illeti, akik bármilyen módon aktív szerepet vállalnak a nagydíjhétvégén, ők átlagosan 5,2 napot töltenek a helyszínen, és napi 93 euró a szállás, az étkezés, az utazás és az egyéb dolgok költsége.

Ennek a nagydíjnak mindig is példamutató volt a szervezése, a naptárban való jelenléte pedig azt jelzi, hogy máris megerősödött – méltatta az Aragóniai Nagydíj szervezőit Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója. – A terület motorsportbeli hagyományai azt bizonyítják, hogy a Motorlanden folytatódik ez a történelmi örökség.”