back to top
2024. május 05. 02:10
KezdőlapMotoGPHatalmas megtiszteltetés érte a MotoGP vezérét, Pedrosa mellett kapott helyet

Hatalmas megtiszteltetés érte a MotoGP vezérét, Pedrosa mellett kapott helyet

Carmelo Ezpeletáról, a MotoGP-t irányító Dorna vezérigazgatójáról nevezték el a jerezi pálya 7-es kanyarját.

Csütörtökön jelentette be María José García-Pelayo, aki Jerez polgármestere és egyben a Jerez-Ángel Nieto Circuit elnöke is, hogy a legendás pálya 7-es kanyarja mostantól Carmelo Ezpeleta nevét fogja viselni.

Ezpeleta ezt a megtiszteltetést azzal érdemelte ki, hogy a Dorna – többek között a MotoGP és a Superbike-világbajnokság kereskedelmi jogaival rendelkező, azokat irányító szervezet – vezérigazgatójaként nagyon sokat tett a motorsport globális fejlődéséért. Az 1946-ban született szakember 31 éve vezeti a vállalatot.

Az indoklásban kiemelték Ezpeleta különösen szoros viszonyát a jerezi pályával. Egyfelől még egyetlen itt rendezett Spanyol Nagydíjat sem hagyott ki, másfelől pedig anno pont a Dél-Spanyolországban fekvő létesítményben jelentette be, hogy átveszi a Dorna vezetését.

A jerezi pályán található 13 kanyarból így már 11 visel valamilyen nevet, 8 egy-egy személyét, a maradék 3 pedig egy-egy eseményét vagy márkáét. Mellékesen Ezpeleta így a korábbi MotoGP-pilóta Dani Pedrosa és a neves csapafőnök Jorge Aspar Martínez közé került. Utóbbinak elég erős magyar kötődése is van, hiszen Talmácsi Gábor az ő alakulatával szerezte meg a 125 köbcentis világbajnoki címét 2007-ben.

Talmácsi Gábor: A világbajnok motor a nappalimban áll

A jerezi pálya kanyarjai így a következő neveket viselik: 1-es kanyar: 1992-es sevillai világkiállítás, 2-es: Michelin, 5-ös: Sito Pons, 6-os: Dani Pedrosa, 7-es: Carmelo Ezpeleta, 8-as: Jorge Aspar Martínez, 9-es: Ángel Nieto (aki egyben az egész létesítményének is a névadója), 10-es: Peluqui (Antonio Sánchez-Garrido), 11-es: Álex Crivillé, 12-es: Ferrari, 13-as: Jorge Lorenzo. A 3-as és a 4-es kanyarok egyelőre nem lettek elnevezve.

Egyébként arról is beszámolt a pálya, hogy az 1-es, az 5-ös, a 6-os és a 10-es kanyarokban bővítették a menekülési útvonalakat, illetve meghosszabbították a védőkorlátot.