back to top
2024. május 01. 07:37
KezdőlapMotoGP2022 óta nem történt olyan a Ducatival, mint ami az austini futamon...

2022 óta nem történt olyan a Ducatival, mint ami az austini futamon megesett

Az Amerikai Nagydíj főfutamán egy Aprilia és egy KTM is a Ducatik előtt ért célba. A 2022-es szezon utolsó versenye óta nem történt meg az a bolognaiakkal, hogy két különböző gyártó motorja is megverje az ő gépeiket.

A MotoGP elmúlt szezonjaiban a legtöbbször kétség sem férhetett ahhoz, hogy a Ducati motorjai a legjobbak a mezőnyben. Ráadásul a bolognaiak tehetséges pilótákat is tudtak szerződtetni ezekre a gépekre, és ennek a csomagnak köszönhetően 2022-ben Francesco Bagnaia megszerezte a gyártó történelmének második egyéni bajnoki címét – az elsőt Casey Stoner gyűjtötte be 2007-ben –, majd egy évvel később tovább növelte a trófeáik számát. Ráadásul 2023-ban egy másik Ducati-pilótával, Jorge Martínnal küzdött meg a dicsőségért, és még a harmadik helyet is egy Desmosedicit hajtó versenyző, Marco Bezzecchi hozta el.

A Ducati történelmi évet teljesít 2023-ban

Az előző hétvégén megrendezett forduló, az Amerikai Nagydíj azonban több szempontból sem a Ducati szája íze szerint alakult. Egyfelől nem sikerült beállítaniuk a Honda rekordját a sorozatban megnyert legtöbb futamgyőzelem számában (a sprint ebben a kérdésben nem számít), hiszen Austinban vasárnap az Aprilián ülő Maverick Viñales bizonyult a legjobbnak.

Az is régen esett meg a Ducatival, hogy a hétvége egyik futamát sem az ő valamelyik pilótájuk nyerte meg, az Amerikai Nagydíjon viszont a sprintet is Viñales vitte el. Erre a szombati rövidebb versenyek tavalyi bevezetése óta egyszer, a 2023-as Katalán Nagydíjon volt példa, amikor Aleix Espargaró tudott duplázni. A bolognaiaknak ez a sorozata így 12 fordulót foglalt magában. Érdemes megemlékezni arról, hogy mindkét alkalommal egy-egy Aprilia-pilóta győzte le ilyen formában a versenyzőiket.

Viszont talán a következő statisztika mutatja meg leginkább a Ducati dominanciáját: a 2022-es szezon utolsó futama óta egy MotoGP-főverseny sem fejeződött be úgy, hogy két különböző gyártó motorja is a Desmosedicik előtt szelte volna át a célvonalat, egészen az idei austini fordulóig. Azon a Valenciai Nagydíjon Álex Rins győzött, ezzel egyébként a Suzuki eddigi utolsó diadalát aratta a MotoGP-ben, a második helyre pedig Brad Binder, a KTM pilótája jött be, és az első Ducatit, Jorge Martínét, csak a harmadik pozícióban találhattuk meg. A texasi viadalon pedig ugye az Apriliát használó Viñales nyert, másodikként a KTM-en ülő Pedro Acosta végzett, és megint a harmadik helyen jött be a bolognaiak első motorja, csak ezúttal az Enea Bastianinié volt.

Ebben az időszakban arra is csak egyszer került sor, hogy egy gyártó két motorral a Ducatik előtt végezzen, mégpedig a már említett tavalyi Katalán Nagydíjon. Akkor ugyanis Espargaró mögött másodikként Viñalest intették le.

A Ducati ennél is jobban dominálna, a Forma–1-et letaroló Red Bullt másolná