Jorge Martín és Francesco Bagnaia is arra panaszkodott, hogy a motoron tapasztalható vibráció rendkívül kiszámíthatatlan. Enea Bastianinit kevésbé zavarja a jelenség, és úgy véli, ez részben a vezetési stíluson múlik.
Jorge Martín remekül kezdte a MotoGP idei szezonját: az első három forduló hat versenyéből ötöt dobogós helyen zárt, köztük egy-egy sprint- és főfutamgyőzelemmel, és a legutóbbi, Amerikai Nagydíjon is negyedikként intették le. Ennek következtében 21 pontos előnnyel vezeti a tabellát, ám ez nem jelenti azt, hogy minden ideális számára.
Az idei Ducatin ugyanis előjött egy különös jelenség, amely leginkább pattogásra vagy vibrációra hasonlít, ráadásul mindez kanyarodás közben történik. Az előszezoni tesztek során úgy tűnt, hogy Martín szenved a legjobban a jelenség miatt. Az elmúlt időszakban viszont sikerült jelentősen előrelépniük ezen a területen.
Martín egy korábbi problémával szembesült ismét az austini sprinten
„Ez igazán kiszámíthatatlan, mert a helyzettől függ – nyilatkozta a csütörtöki sajtónapon. – Néhány futamon van, néhányon pedig nincs. Megjelenik, majd eltűnik. Elég nehéz megértenünk, de úgy néz ki, hogy Austinban szombatról vasárnapra találtunk valamit. Szerintem jobb lesz, de ha nem, akkor megpróbálok így versenyezni és a lehető legjobb eredményt elérni, mint az előző három viadalon, amelyek nem alakultak rosszul.”
Martínnal ellentétben Francesco Bagnaia kifejezetten jól szerepelt a teszteken, és mind Sepangban, mind Loszaílban az élen zárt. A Katari Nagydíjon nem talált legyőzőre, aztán viszont a portimãói hétvégére visszaesett a tempója, és Austinban sem jött vissza. A címvédő úgy véli, a Michelin átdolgozott abroncsai állnak a háttérben.
„Leginkább várok, amíg abbamarad – válaszolta arra a kérdésre, hogy mit tervez kezdeni vele. – Ez nehéz dolog, mert nem egy rendes pattogás, inkább vibráció, amely hátulról jön, és úgy tűnik, mintha az új gumik okoznák. Azonban nehéz kiszámítani, mert néha az egyik, néha a másik irányba [fordulva] jelentkezik. Szóval nehéz megmondani. A lényeg viszont az, hogy igyekezzünk elkerülni úgy, hogy kisebb kanyarsebességet viszünk be, vagy próbálunk más dolgokat csinálni.”
Bár az első jerezi szabadedzésen Bagnaiához hasonlóan csapattársa, Enea Bastianini is csak a középmezőnyben zárt, az előző két hétvége alapján úgy néz ki, hogy az ifjabbik olasz pilótának kisebb problémát okoz a vibráció. Az ötszörös MotoGP-futamgyőztes azt is tudni véli, hogy miért vannak különbségek közöttük ebben a tekintetben.
A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon
„Ami engem illet, nálam ez a malajziai teszten jött elő, de csak a versenyszimuláció során – jelentette ki. – A többi pályán nem túl nagy mértékben. Katarban egy kicsit, de Portugáliában és Austinban nem volt nagy probléma. Ez sok mindentől függ, például a vezetési stílustól. Úgy gondolom, hogy egy olyan versenyző, mint Jorge, aki sokat motorozik a határon, és sokat kivesz a hátuljából, nagyon »tolja« a motort, és nála nagyobb mértékben jelentkezhet ez a gond, mint nálam. Remélem, a jövőben javulni fogok egy kicsit, mert ez nem tartozik a legnagyobb problémáim közé, ez egy kisebb gond.”