back to top
2024. május 08. 02:31
KezdőlapMotorsportMichael Dunlop készül valamire

Michael Dunlop készül valamire

Nemsokára újra itt a TT, a mezőny egyik legerősebbje pedig jobban várja, mint talán eddigi élete során bármikor. A legnagyobb kérdés csak az: mi lesz a rekorddal?

Az elmúlt néhány hétben a motorsport minden terén felgyorsultak az események. Ami viszont jelenleg a leginkább izgat bennünket, az egyértelműen az utcai versenyzés, azon belül is a Man-szigeti TT, és annak 2024-es alakulása. Történelmi év elég nézhetünk, nem vitás, ezt pedig Michael Dunlop szállíthatja a közönségnek. Az északír versenyző huszonöt győzelemmel saját nagybátyja, Joey Dunlop nyomában lohol. A 2000-ben elhunyt versenyző huszonhat TT-győzelme eddig egyet jelentett az érinthetetlenséggel, és a ténnyel, hogy a rekord talán örökre eggyé vált a nevével. Azonban a tavalyi évben megtörtént az, amire talán senki nem számított, miután unokaöccse, Michael, olyan teljesítményt mutatott, hogy arra még a szakma is csak elismerően csettintett. Azok után, hogy az utcai versenyek viszontagságos világában elveszítette mind édesapját, mind testvérét, egy mentális összeomlás széléről mentette meg saját karrierjét, miután a régi formáját idézve egy hét alatt négy győzelmet szerzett. És sokan talán arra sem számítottak, hogy ezzel majd a rekord közelébe ér. Néhány évvel ezelőtt a TT-legenda, John McGuinness úgy fogalmazott, azonnal befejezné, ha beállítaná egykori példaképe, Joey rekordját. Az unokaöcs, Michael viszont soha nem állított hasonlót, így amikor feltették neki a kérdést, hogy milyen érzések keringenek benne, csak annyit válaszolt, megpróbál nem törődni vele, csak a győzelemre koncentrál.

És nagyjából az idei évben is erre számíthatunk tőle, legalábbis azok után, hogy nemrég megtartották a 2024-es TT hivatalos sajtótájékoztatóját. Dunlop szokás szerint nem forszírozta túl a dolgot, pólóban és rövidnadrágban érkezett, és mivel saját csapatával nevezett, az egyenruha sem jelentett különösebb kritériumot számára.

A nap, amikor Michael Dunlop bugyihoz hasonlította motorja villáját – beszámoló a Man-szigeti TT-ről

A sajtótájékoztatót egyébként pont a születésnapján tartották, ahol elmondta, semmi különöset nem tervezett az idei évre, csak minél többször nyerni szeretne. Azt már megszokhattuk, hogy a legnagyobb presztízzsel bíró Superbike kategóriában még mindig nem tisztázott, milyen motoron kíván rajthoz állni. Általában az utolsó pillanatra hagyja a kérdést, ami bár mindenki számára megdöbbentő, neki mégis így komfortos. Annyit talán sejthetünk, hogy mivel a nagycsapatokban rendre kellemetlenül érzi magát, a Superbike-ok mezőnyében marad a Hawk Racing alakulatánál. Egyrészt azért, mert bennük feltétel nélkül bízik, tekintve az elmúlt években elért közös sikereket, másrészt mert szabadon engedik számára, hogy adott esetben a saját motorját szerelje. A Hawk ilyenkor mindössze a meglehetősen kifinomult Superbike-motorokhoz szükséges technikai támogatást biztosítja számára. Persze az északír versenyző karrierje során korábban talán még soha nem élvezett hasonlóan kiemelt figyelmet, de hála a vele készített töménytelen mennyiségű interjúnak, már azt is tudjuk, hogy a pizzán szereti az ananászt, Guinness-sört pedig csak otthon, Írországban iszik, mert állítja, hogy amíg az export során az Egyesült Királyságba ér, a szénsav veszít a minőségéből. Így a világ egyéb pontjain inkább csak vörösbort szürcsölget.

Dunlop egyébként rajthoz állt a nemrég megrendezett Le Mans-i 24 órás motorversenyen, leginkább tesztjelleggel, és mert, mint mondta, a Bol d’Or kicsit olyan, mint a TT, menni kell és nyomni kifulladásig, miközben nem lankadhat a figyelem.

Az enduranceverseny sajátossága volt, hogy Dunlop szinte az utolsó pillanatban csatlakozott egy francia Honda-csapathoz a Superstock kategóriában, leginkább azért, hogy élete talán legfontosabb két hete előtt minél több időt töltsön motoron. És bár jelezte, hogy nem a köridőkre hajt, így a pályán sem vívott kifejezett test test elleni csatákat, a csapat kategóriájában mégis a szenzációs hetedik helyen végzett. Ha az apró jelekre koncentrálunk, nagyjából sejthetjük, hogy Dunlop választása a tavalyi évhez hasonlóan ismét a Honda lesz az ezres motorok között, és minden bizonnyal ennek a kérdésnek a végére is hamarosan pont kerül. A rajongóknak pedig az a jó hír, hogy a szervezők az idei évben is készültek a TTplusz webes streamingszolgáltatással, amelynek köszönhetően az edzéseket, valamint a versenyeket élőben lehet nézni.