back to top
2024. május 07. 20:15
KezdőlapMotoGPPedrosa „rossz motorral” bukott, különben nagyobb esélye lett volna a továbbjutásra

Pedrosa „rossz motorral” bukott, különben nagyobb esélye lett volna a továbbjutásra

Dani Pedrosa elárulta, abból a szempontból pechje volt a Spanyol Nagydíj edzésén, hogy pont azzal a motorral bukott, amelyiken jobban érezte magát. A 38 éves motoros méltatta Pedro Acostát, arra viszont nem tudott magyarázatot adni, hogy mi történt köztük az 1-es kanyarban.

A legtöbben sokat vártak Dani Pedrosa jerezi szabadkártyás szereplésétől, kiindulva a tavaly látottakból. A KTM tesztpilótája tavaly ugyanitt a hatodik helyet szerezte meg az időmérőn és a sprinten, míg a főfutamon hetedik lett, Misanóban pedig a gyártó legjobbjaként két negyedik helyet zsebelt be a versenyeken.

A két Márquez kezdte a legjobban a jerezi hétvégét, Pedrosa volt a leggyorsabb KTM-es a nyitányon

Bár még nem úszott el minden, de ezúttal nem indult jól számára a hétvége tétre menő része. Bár az első szabadedzésen minden márkatársát megelőzve a hetedik pozíciót szerezte meg, délután csak a tizennegyedik helyre volt elég az ideje, így nem jutott be a Q2-be. Pedrosa a hajrához közeledve bukott, ráadásul balszerencséjére pont a „rossz motorral”, vagy ha úgy tetszik, a jóval.

Bagnaia körrekorddal zárta az élen a jerezi hétvége első napját, Acosta az egyedüli továbbjutó KTM-es

Délelőtt jól kezdtünk, de a délután nem alakult jól – nyilatkozta. – Volt néhány problémánk, és nem tudtunk ugyanúgy teljesíteni [a két motorral]. Kár, hogy nem jutottunk be a Q2-be. Volt egy bukásom a kettes kanyarban, méghozzá azzal a motorral, amelyen jól éreztem magam. A másik motorral gondjaim voltak. A végén nagyon nehéz volt, hogy megpróbáljak kicsit visszajönni és egy jó kört futni. Nem mentek tökéletesen a dolgok, és ennyi. Holnap újra megpróbáljuk. Egyik motort a másikra cseréltem, amíg nem maradtam anélkül, amelyik jobban tetszett. Próbáltam menteni a munkát, ahogyan tudtam, de ez nem volt elég. Majd meglátom, min tudok javítani.”

Pedrosának így a Q1 első két helyének valamelyikét kell megszereznie a továbbjutáshoz. A spanyol versenyző azonban egyelőre nem akart esélylatolgatásba bocsátkozni, mert még az időjárással kapcsolatban is vannak kérdőjelek. „Várnunk kell, mert még az is lehet, hogy esni fog – jelentette ki. – Délelőtt talán esik majd, vagy a pálya nem lesz olyan jó, mint ma.”

Ami az edzést illeti, csupán egyetlen KTM jutott be a Q2-be Pedro Acosta személyében, aki a portimãói és az austini hétvége után ismét a leggyorsabbnak tűnik az osztrák márka versenyzői közül. Nem véletlen, hogy honfitársa is méltatta. Pedro nagyon remek van, és megmutatja, hogy a motor nagyon jól megy, ami pozitív számunkra – fogalmazott. – Brad Binder az utolsó [szett] gumin bukott, talán javíthatott volna.”

A délutáni tréning során egy furcsa jelenet is lezajlott a két spanyol motoros között. Acosta ígéretéhez híven közvetlen közelről követte Pedrosát, majd az 1-es kanyarban mindketten lesodródtak az ideális ívről. Az első kanyarba menet megcsúsztam, és amikor befordultam, láttam, hogy ő is – idézte fel a 31-szeres MotoGP-futamgyőztes. – Nem tudom, valójában mi történt ott.”

Pedrosa a többi szabadkártyás versenyzőhöz hasonlóan, mondhatni, kettős szerepet játszik a hétvége során. Egyrészt nyilvánvalóan a minél jobb eredményre törekszik, másrészt viszont az elsődleges cél, hogy a korábban letesztelt elemeket éles körülmények között is kipróbálja. Adódik tehát a kérdés, hogy ő most valójában teszt- vagy versenypilótaként tevékenykedik.

„Mindkettőként – felelte. – Próbáljuk felkészíteni a motort. Amikor ennyi versenyzővel megyünk pályára, ezen a szinten [állandó] pilótaként kell teljesíteni a napot, ugyanakkor felfedeztünk néhány problémát. Engem nem annyira azok a dolgok nyomasztanak, amelyeket teszteltünk, hanem a változtatások, amelyeket végre kellett hajtanunk, mert az egyik motor nem megy annyira jól, mint a másik. Ez kicsit nyomasztott minket. Van néhány alap a korábbi tesztekről, de emellett próbálgatunk pár dolgot.”