Nemrég derült ki, hogy pontosan miben lesz más a MotoGP technikai szabályzata 2027-től. Casey Stoner szerint ezek a módosítások néhány kivételtől eltekintve nem jelentenek előrelépését a sorozat jövője szempontjából.
Hétfőn mutatták be a nagyközönségnek, hogy milyen lesz a MotoGP technikai szabályzata 2027-től. A jelentősebb változások részletes leírását megtalálhatják az alábbi cikkünkben, itt csak a – véleményünk szerint – legfontosabb módosításokat emeljük ki. Ezek a motorblokkok méretének 1000-ről 850 köbcentiméterre való csökkentése, az aerodinamikai fejlesztések sokkal szigorúbb kontrollálása, és a magasságállító, valamint az összeültető rendszerek betiltása.
Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok
A szabályváltozásokról egy rövid magyarázatot az Instagram-oldalán is közzétett a MotoGP. A hozzászólók között pedig feltűnt egy jól ismert név, a kétszeres világbajnok Casey Stoneré. „A mostani szabályokhoz képest az egyedüli előrelépést a magasságállító és az összeültető eszközök betiltása jelenti. Semmi másnak nem lesz jótékony hatása a sportág jövőre nézve, csak a mérnökök járnak jól” – írta Stoner a sorozat bejegyzése alá.
Nemrég két aktív MotoGP-pilóta is olyan nyilatkozatot adott, amelyeket könnyen lehet a szabálymódosítások finom ellenzéseként értelmezni. Fabio Di Giannantonio arról beszélt, hogy „fantasztikusnak” tartja a sorozat jelenlegi motorjait, és leszögezte, hogy ő „soha nem menne visszafelé” az időben. Francesco Bagnaia pedig azt emelte ki, hogy ő mindig „a leggyorsabb gépet” szeretné, tehát valószínűleg nem annyira tetszik neki a motorok lassítása.
Bagnaia a MotoGP új szabályairól: Soha nem elég gyorsak a motorok
A változtatások egyik fontos célja, hogy környezetbarátabbá tegyék velük a MotoGP-t. Emiatt a jelenlegi 40 százalék helyett 2027-től 100 százalékban fenntartható üzemanyagot fognak használni, a tank mérete pedig 22-ről 20 literre fog csökkenni. Ráadásul a tartályba a sprintfutamok előtt legfeljebb 11 litert lehet majd beletölteni. A döntéshozók viszont ezekkel nem nyerték el a korábban a Supersport-világbajnokságon is bemutatkozó, de leginkább a Superstock 600-as és 1000-es kategóriákban vitézkedő, tavaly pedig a Moto E-ben versenyző Luca Salvadori tetszését. „Két literrel kevesebb [üzemanyaggal] és 850 köbcentiméterrel mentjük meg a világot” – szólt hozzá gúnyosan Salvadori a már említett bejegyzéshez.