back to top
2024. november 21. 19:25
KezdőlapMotoGPA Ducati mérnökzsenije szerint jó lett volna, ha „hibridizálják” a MotoGP-t az...

A Ducati mérnökzsenije szerint jó lett volna, ha „hibridizálják” a MotoGP-t az új szabályokkal

Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója úgy gondolja, hogy jó lett volna, ha a 2027-ben érvénybe lépő új technikai szabályzat „egy kicsit hibridizálja” a MotoGP-t.

Hétfőn jelentették be, hogy a MotoGP új technikai szabályzata pontosan miben fog eltérni a jelenleg érvényben lévőtől. A legnagyobb változás talán az lesz, hogy 2027-től a mostani 1000 helyett 850 köbcentis motorblokkok fognak dolgozni a gépekben.

A szabálymódosításról már többen véleményt nyilvánítottak, például a változásokat nagyrészt pozitívnak értékelő Talmácsi Gábor, és a kritikusabb hangnemet megütő Casey Stoner is. Nemrég Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója is megszólalt, a bolognaiak mérnökzsenije pedig nem teljesen elégedett.

Talmácsi véleményt nyilvánított a MotoGP új szabályairól

„Ez a változat kompromisszumok eredményeképp jött létre, és szerintem igenis vannak benne pozitív dolgok – idézi a GPOne.com Dall’Ignát. – Én ugyanis azt hiszem, hogy a motorok maximális sebességének korlátozása egy jó dolog a biztonság szempontjából. Azt hiszem, hogy ha nem változnának a szabályok, akkor előbb-utóbb az összes pályán elértük volna azt a sebességet, amely már túl magas lett volna arra.”

„Szóval én a motorblokkok méretének csökkentését nagyon jó dolognak tartom, de véleményem szerint van egy olyan szempont, amelyből nézve már nem annyira pozitív a kép. Arra gondolok, hogy ezek a szabályok legalább 2032-ig érvényben lesznek, szóval én több innovatív elem berakását vártam volna az energia-visszanyerés terén.”

Az újságíró rákérdezett, hogy ezalatt a más versenysorozatokból jól ismert hibrid rendszereket érti-e. „Szerintem egy kis hibridizáció pozitív jel lett volna – válaszolta Dall’Igna. – Nyilvánvaló, hogy fontos feladat lett volna megtalálni a módját a költségcsökkentésnek, hiszen ezek a technológiák jelentős költségekkel járnak. Valószínűleg [végül ezért nem került bele ez az új szabályzatba]… de talán [az lehetett volna erre a megoldás, hogy] keresnek egyetlen közös beszállítót a drágább alkatrészekhez. Ez egy érdekes innovációs elem lett volna a motorok világának.”

„Szerintem ostobaság olyan nagy mennyiségű energiát kidobni a fékezésre, amelyet akár vissza is lehetne nyerni – tette hozzá. – Úgy vélem, hogy 20-30 év múlva lehetetlenség lesz, hogy egy járműben hagyományos fékek legyenek, mivel a hatékonyságnak kell lennie annak a dolognak, amely vezérel bennünket.”

Dall’Igna a hibrid pártján, a KTM ellene