Francesco Bagnaia elárulta, hogy melyik részét figyeli kiemelten Pedro Acosta vezetési stílusának. A címvédő arról is beszélt, hogy ő milyen újdonságokat hozott a Ducatihoz.
Nagyszerűen mutatkozott be a MotoGP-ben Pedro Acosta. Az idei szezon egyetlen újonca már háromszor felállhatott a dobogóra. A tabellán jelenleg a negyedik helyet foglalja el, és ezzel ő áll a legelőkelőbb pozícióban a KTM pilótái közül. Így nem csoda, hogy a márkatársai már többször is beszéltek arról, szívesen tanulnának tőle. Nemrég viszont az utóbbi két idény bajnoka, Francesco Bagnaia is beállt ebbe a sorba.
„Sohasem gondoltam azt, hogy az újoncoknak nincs helyük az élmezőnyben – idézi Bagnaiát a SPEEDWEEK. – Én állandóan próbálok tanulni az újoncoktól, mert ők mindig hoznak valami újat és valami mást. Jelenleg Pedro kanyarbemenetelét tanulmányozom. Egy új stílus az övé, máshogyan közelíti meg a kanyarokat. Nagyszerű munkát végez, nem fél, és nincs rajta nyomás, mivel nincs vesztenivalója, és így képes egyszerűen csak szórakozni. Ez pedig láthatóan jól működik neki.”
A KTM technikai igazgatója elárulta, mi teszi „nagyon egyedivé” Acosta vezetési stílusát
„Ráadásul a KTM idén is erős, még olyan pályákon is, amelyeken az előző években nem voltak azok. Tehát egy olyan embertől, mint amilyen ő, mindig lehet valamit tanulni. Ez volt akkor is, amikor [Jorge] Martín 2021-ben megérkezett a MotoGP-be. Nagyon erős volt, de sajnos az év harmadik futamán volt egy csúnya bukása. Mindenesetre itt mindig nyitottnak kell lenned arra, hogy tanulj a fiatalabb versenyzőktől is.”
Bagnaia 2019-ben regnáló Moto2-es világbajnokként érkezett meg a királykategóriába, ahogyan azt Acosta is tette idén. Az olasz pilóta szavaiból kiindulva felmerült a kérdés, hogy a mazarróni cápához hasonlóan vajon ő is hozott-e valami újat a MotoGP-be. „Az első szezonom nagyon nehéz volt. Nem kaptam gyári motort, és technikai szempontból is nagy volt a hátrányom – kezdte a válaszát. – De 2020-ban már kaptam egy gyári gépet, majd a második futamon, Jerezben dobogóra álltam. Pedig Jerez korábban mindig is egy olyan pálya volt, amelyen a Ducati nem volt igazán versenyképes. De aztán mégis tudott az lenni, ahogy azt bebizonyítottuk. Erre az én vezetési stílusommal, és [Andrea] Dovizioso korábbi motorfékhasználati filozófiájának erőteljes megváltoztatásával voltunk képesek.”
„A gondolkodásmódom pont az ellenkezője volt [Doviziosóénak]. A saját kanyarokhoz való hozzáállásomat hoztam magammal és a kanyarsebességemet is, amely mindig is a Ducati egyik gyenge pontja volt. Úgy gondolom, hogy a mindenkori fiatal pilótáknak van egy bizonyos vezetési stílusuk, amely elindíthatja a változást, és elhozhat egy új korszakot. Nekik ugyanis nincsenek referenciáik. Például a Michelin idén új típusú gumikat hozott, szeretem őket, de miattuk szenvedünk a vibrációtól. Pedrónak viszont ez teljesen más, mivel ő sohasem próbálta a régi gumikat, így nem tudhatja, hogy milyen érzés volt azokkal menni. Ő gyorsan kiismerte ezeket az új gumikat, és tökéletes munkát végzett.”
Acosta a Michelintől várja a több versenyzőt is sújtó probléma megoldását