back to top
2024. június 17. 02:35
KezdőlapMotoGPMenedzsere biztos benne, hogy Bastianininek jövőre is lesz helye gyári csapatnál

Menedzsere biztos benne, hogy Bastianininek jövőre is lesz helye gyári csapatnál

Carlo Pernat úgy véli, a Ducati gondolkodása megváltozott, és Enea Bastianini, Jorge Martín, valamint Marc Márquez közül kettőt szeretnének a gyártó kötelékében tartani. Az olasz versenyző menedzsere nem zárta ki a Pramacot, amennyiben a bolognai gyártó nem őt választja, de biztos benne, hogy ügyfelének gyári csapatnál is lesz helye, ha úgy alakul.

Továbbra sem tudni, hogy ki lesz Francesco Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári Ducatinál. Az mostanra teljesen biztossá vált, hogy az olasz gyártó három versenyző közül fog választani: a jelenleg is ott versenyző Enea Bastianinit megtarthatják, ha pedig nem így döntenek, akkor Jorge Martín vagy Marc Márquez érkezhet a helyére.

Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója leszögezte, az Olasz Nagydíjig meg akarják hozni a döntést, hogy azoknak, akik hoppon maradtak, legyen idejük más lehetőség után nézni. Carlo Pernat szerint ugyanakkor a bolognai márka valójában a háromból két versenyzőt szeretne megtartani valamilyen formában.

„A Ducati döntése, amely vélhetően a mugellói nagydíj után jön, mindenkit blokkol: a KTM-et, az Apriliát, a Yamahát – nyilatkozta Bastianini menedzsere a GPOne-nak. – Jelen pillanatban senki nem akar leszerződni. Talán vannak szóbeli megegyezések, amelyek annyit is érnek. Megértem a Ducatit, mert mert három nagyon erős versenyzőjük van, és ha az elején úgy is gondolták, hogy kettőt elengednek, mostanra megváltozott a hozzáállásuk. Nekem az a benyomásom, hogy kettőt akarnak megtartani, és ez nyomást eredményez, főleg a Pramac esetében, de a Yamaha keményen nyomul [Paolo] Campinotinál. Ezekben a napokban biztosan lesznek megbeszélések, úgy vélem, Mugello előtt a Pramac szintén eldönti, hogy mi legyen.”

Az szinte biztos, hogy Martín távozik a Ducatitól, ha nem rá esik a választás, mivel többször is kijelentette, hogy jövőre gyári alakulatnál akar szerepelni. Bastianini és Márquez esetében viszont a szintén gyári motorokat használó Pramac is opció lehet, már amennyiben nem váltanak Yamahára „Ez egy feltevés – felelte Pernat az erre vonatkozó kérdésre. – Ha Jorge mellett döntenek, véleményem szerint a Ducati felajánlja Marcnak és Eneának, hogy maradjanak gyári motoron egy szatellitcsapatnál. Szerintem ezt az utat fogják járni.”

Lorenzo szerint van arra mód, hogy a Ducati Martínt és Marc Márquezt se veszítse el

Persze Bastianini esetében sem biztos, hogy marad a Ducatinál, amennyiben megfosztják őt a gyári üléstől. Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója az elmúlt időszakban többször is méltatta honfitársát, és Pernat is elismerte, hogy akár a másik olasz gyártó is lehet a következő állomás. Ám nem ők az egyetlen érdeklődők.

„Az a prioritás, hogy a gyári csapatnál maradjon, minden más kiderül – fogalmazott. – A gyári motorokat használó Pramac is lehet egy opció, de ez nem magától értetődő. Menedzserként beszélek, ott vannak az Aprilia, a KTM és a Yamaha szirénhangjai is. Nem tagadom, hogy az Aprilia mellett fontos szempontok szólnak: olasz gyártó, illetve pilóta házassága lenne, és egy versenyképes motor. Velük is tárgyalok, ahogyan másokkal is. Bármi történik, Enea tud találni egy gyári csapatot.”

Bastianini tavaly igazolt a Ducati gyári csapatához, ám a sepangi győzelme ellenére a 2023-as idénye rémálomszerűen alakult, hiszen kétszer is súlyos sérülést szenvedett. Az idei évre viszont egyértelműen sikerült javulni, és öt forduló után 2 ponttal marad el csapattársától, Francesco Bagnaiától, más kérdés, hogy Martín 40 ponttal van előtte, az előző évi motoron versenyző Márquez pedig ugyanannyi egységet szerzett, mint ő. Pernat szerint azonban nem véletlen, hogy a Ducati még nem választott.

„Ha a Ducati késlelteti a döntését, az azt jelenti, hogy még mindig hisznek benne – vélekedett. – Nem szabad elfelejtenünk, hogy Enea tavalyi éve teljesen mértékben ment a kukába. [Korábbi versenymérnöke, Alberto] Giribuola nélkül érkezett meg egy új csapathoz, egy új motorra, rögtön megsérült, nem tudott edzeni, Barcelonában újra megsérült, és annak ellenére, hogy hetvenszázalékos állapotban volt, sikerült futamot nyernie. A Ducati megerősítette őt [a helyén], mert nem tudták megítélni azon szezon alapján, és benne is hisznek. Hangsúlyozom, benne is.”