back to top
2024. november 21. 14:57
KezdőlapMotoGPMiller nem érti, hogyan fogadhatták el a gyártók a 2027-es szabályzat egyik...

Miller nem érti, hogyan fogadhatták el a gyártók a 2027-es szabályzat egyik pontját

2027-től új technikai szabályzata lesz a MotoGP-nek. Jack Miller nem érti, hogyan „mehetett keresztül” a gyártókon az egyik módosítás, a GPS-adatok megosztása.

Nemrég jelentették be, hogy milyen lesz a MotoGP technikai szabályzata 2027-től, az új változat több területen is jelentősen eltér majd a most érvényben lévőtől. A változások közül a legtöbbet a motorblokkok méretének 1000-ről 850 köbcentiméterre való csökkentéséről, az aerodinamikai fejlesztések sokkal szigorúbb kontrollálásáról, illetve a magasságállító, valamint az összeültető rendszerek betiltásáról beszélnek. Jack Miller figyelmét azonban nem ezek ragadták meg.

Így változik meg a MotoGP, hivatalossá váltak a 2027-es új szabályok

„Az egyetlen dolog, amely nem tetszik [a 2027-es szabályzatban], az a mindenki számára elérhető GPS-adatok. Úgy értem, ez mi a fa*zért került bele? – tette fel a költői kérdést Miller. – Végül is ez mégiscsak motorversenyzés, az egésznek az a lényege, hogy előnyt szerezz a vetélytársaiddal szemben, és nem az, hogy eláruld nekik, hogy hol tudsz gyorsabb lenni, mint ők! Ettől szép ez a sport, ettől az egész találgatástól. Szóval ez valahogy nem tetszik. Nem értem, hogyan mehetett keresztül a gyártókon, de hát valahogy átjutott!”

Jelenleg a MotoGP-csapatok nem gyűjthetnek GPS-adatokat, azokat csak a sorozatot irányító Dorna használhatja fel, például a televíziós közvetítés színesítésére. Az istállók – idén már az összes – így „videometriával” elemzik a pilótáik és azok vetélytársai által bejárt íveket. Ez a módszer azonban nagyon költséges, mivel több kamera és szakember is kell ahhoz, hogy jól működjön. Tehát az alakulatok feltehetően azért egyeztek bele a GPS-adatok megosztásába, mivel azok alkalmazása jóval olcsóbb lenne.

Marc Márquez bizalmasa honosította meg az újítást, amely forradalmasította a pilóták felkészülését

Viszont Carlos Ezpeleta, a Dorna sportigazgatója elmondta, hogy más céljuk is volt ezzel a módosítással. „A GPS-adatokkal nagyobb betekintést nyújthatunk a szurkolóknak – magyarázta Ezpeleta. – Ez egy olyan terület, amelyen már évek óta dolgozunk az új jeladókkal, amelyek képesek GPS-adatokat közvetíteni, és ezeket használja a versenyirányítás is. Ennek a fejlődésnek a részeként most már a gyártókat is be akartuk ebbe vonni. Ők az adatokat mindig az etapok [edzés, futam] után [nem valós időben] fogják megkapni, ezt fontos tudni. Tehát minden csapat megkapja majd tőlünk minden pilóta összes adatát, minden egyes etap végén.”