back to top
2024. július 02. 15:53
KezdőlapMotoGPMarc Márquez „megerőszakolja” a motort, állítja az adataihoz sokáig hozzáférő csapat vezetője

Marc Márquez „megerőszakolja” a motort, állítja az adataihoz sokáig hozzáférő csapat vezetője

Lucio Cecchinello szerint a Ducati marketingszempontok miatt is választotta Marc Márquezt. Az LCR csapattulajdonosa úgy véli, a nyolcszoros világbajnok rengeteget tesz hozzá a motor teljesítményéhez, de nem gondolja, hogy a spanyol versenyző túlzottan befolyásolná a fejlesztéseket.

Múlt héten pont került egy hetek óta aktuális kérdés végére, eldőlt, hogy Marc Márquez lesz Francesco Bagnaia jövő évi csapattársa a gyári Ducatinál. Mindez nagy fordulatot jelentett a néhány nappal korábbi várakozásokhoz képest, amikor még úgy tűnt, hogy Jorge Martínt választják, de a nyolcszoros világbajnok 2025-ben már nem akar szatellitcsapatnál versenyezni.

Hivatalos: Marc Márquez a Ducati gyári csapatához igazol

A döntés következtében a Pramac jelenlegi motorosa a gyári Apriliához, míg Enea Bastianini vélhetően a Tech3-hoz szerződik, vagyis a Ducati alighanem két élpilótáját is elveszíti. Ez is mutatja, hogy valószínűleg egyáltalán nem volt könnyű döntés, amelyet nem csak a pályán mutatott teljesítmény befolyásolt, legalábbis Lucio Cecchinello szerint.

Marc Márquez nem fogadta el: kiderült, mi lett volna a titkos záradék Martín gyári szerződésében

„Még én is nehezen tudtam volna választani – nyilatkozta az LCR csapattulajdonosa a GPOne.com-nak. – Van egy fiatal és egy tapasztaltabb [versenyző], aki nyolcszoros világbajnok. Szerintem a Ducati választását marketingszempontok is diktálták, Márquez népszerűsége pedig fontos hozadék a Ducati számára Martínnal szemben. Úgy vélem, [Claudio] Domenicali [vezérigazgatónak] is volt beleszólása.”

A Ducati igazgatója szerint „tisztán sportszakmai” okból választották Marc Márquezt a gyári csapathoz

Márquez azonban idén nem gyári motoron, hanem 2023-as technikám versenyez, és egyelőre kiemelkedik a Ducati többi ilyen pilótájához képest. Cecchinello azt is tudni véli, hogy a spanyol versenyző mennyit tesz hozzá a Desmosedici GP23-as teljesítményéhez. „Marcban mint versenyzőben öt tized van, fél másodperc az övé – vélekedett. – Éveken át elemeztük az adatait a Hondánál, és ahogyan bedobja a motort a kanyarba, az egyedülálló. »Megerőszakolja« a motort, és extra sebességet szerez a kanyarbejáratnál.”

Persze az alkalmazkodás nem ment zökkenőmentesen, hiszen a tesztek és az első futamhétvégék még egyértelműen az adaptációról szóltak. Az egyik legnagyobb kihívást a fékezés okozta, amely az austini főfutamon például extrán megnehezítette Márquez dolgát. Cecchinello elmagyarázta, hogy ennek mi lehet az oka.

„Szerintem ez inkább a Ducati jellegzetessége – fogalmazott. – Őket, az Apriliát és a KTM-et is sokszor tanulmányozzuk a felvételek alapján. Ezeknél a motoroknál hátrébb tolódik a statikus egyensúly, amihez az elején rosszabbnak kell lennie az egyensúlynak a tapadás rovására. Marcnak és a Hondának mindig tapadási gondjai voltak, mert a fejlesztés Marc [motorjának] az elejére fókuszált, hogy meglegyen az a gyorsaság a bejáratnál. Egyértelmű, hogy nem lehet mindent, kompromisszumra van szükség, és mi is ebbe az irányba megyünk, megpróbáljuk hátrébb tolni a statikus egyensúlyt.”

Mialatt Márquez a Hondánál versenyzett, sokszor csak az ő igényeit vették figyelembe a fejlesztések során, ami aztán visszaütött. Cecchinello nem gondolja, hogy a Ducati is hasonló hibát követne el. „Nem hiszem, a Ducatinak rengeteg adat áll a rendelkezésére, és megmutatták, hogy jó munkát tudnak végezni – felelte az erre vonatkozó kérdésre. –Úgy vélem, hogy Marcnál valami speciális megoldás lesz, a többi versenyzőnél pedig másképp dolgoznak.”

Martín, Bagnaia és Marc Márquez a végsőkig tartó csatát vívhatnak a vb-címért Dovizioso szerint