Carlo Pernat elmondása szerint a Ducati gyári istállójából kiszoruló Enea Bastianini jövőre biztosan a KTM kötelékébe fog tartozni. Az olasz pilóta menedzsere viszont azt nem mondta meg, hogy melyik csapathoz fog kerülni az ügyfele.
Nemrég eldőlt, hogy Enea Bastianini helyett jövőre Marc Márquez lesz Francesco Bagnaia csapattársa a Ducati gyári alakulatánál. Márquez átigazolásával szemben arról eddig még kevesebb szó esett, hogy Bastianini melyik istállónál folytathatja a karrierjét. Az előző héten megjelent sajtóértesülések szerint már aláírt a KTM-hez, így jövőre az osztrák gyártó szatellitcsapatánál, a GasGasnál fog versenyezni. Nemrég a menedzsere, Carlo Pernat megerősítette, hogy már megállapodtak az osztrák gyártóval, de ő egyelőre nem nevezte meg a GasGast, mint biztos végállomást.
Dőlnek a dominók: értesülések szerint megvan Bastianini következő csapata
„Azt elmondhatom, megállapodtam a KTM-mel, és ez [a megállapodás] egy gyári KTM-et biztosít Eneának – nyilatkozta Pernat a Motosprintnek. – Még el kell rendeznünk bizonyos részleteket, de maga a megállapodás már megszületett, így kimondhatom, hogy Enea jövőre a KTM-nél fog versenyezni. Szóval megvan a gyári motorról szóló szerződés a KTM-mel, de mást nem tudok elmondani. A bejelentés minden bizonnyal rövidesen meglesz.”
Ehhez fontos hozzátenni, hogy a GasGas pilótái lényegében teljesen ugyanolyan motorokon ülnek, mint a KTM gyári csapatának pilótái. Így tehát Pernat ezzel nem zárta ki, hogy Bastianini a francia alakulathoz fog kerülni. Az elég meglepő is lenne, ha végül a gyári istállónál kötne ki, annak ugyanis mindkét ülése foglalt Pedro Acosta és Brad Binder által (bár utóbbit egyesek szerint le lehetne fokozni).
Egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy Maverick Viñales távozni fog a szezon végén az Apriliától. Amennyiben pedig valóban így tenne, akkor a noaleiek egy olasz pilótát szeretnének a helyére igazolni. Így természetesen már Bastianinit is hírbe hozták velük, ráadásul a gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója elárulta, hogy kimondottan kedveli a Bestiát. Azonban Pernat szavai alapján az Aprilia nem jelent valós lehetőséget nekik, hiszen nem is tárgyalnak már gyártóval a KTM-en kívül.
Korábbi menedzsere szerint Viñales tájékoztatta az Apriliát, hogy a jövőben „nem számíthatnak rá”
„Százszázalékos nem – válaszolta Pernat arra a kérdésre, hogy egyéb ajtókon is kopogtat-e. – Más gyártóval nem állunk kapcsolatban. Én egy bizonyos típusú menedzser vagyok: szerintem a bejelentést mindig a gyártónak kell megtennie, miután felvettem velük a kapcsolatot. Nem olyan menedzser vagyok, aki a szezon közepén elvisz egy versenyzőt az Aprilia kamionjába, amikor ott van az Aprilia pilótája is, mivel ilyesminek professzionális környezetben nem így kell történnie. Érvényben vannak bizonyos szerződések, és azokat be kell tartani. Nyilván nem fogok neveket mondani, de én mindig is jól viselkedtem mindenkivel szemben, és ez a jövőben is így lesz.”