Aleix Espargaró kijelentette, fizikai szempontból rendkívül megterhelőnek érezte az Olasz Nagydíjat. A gyári Aprilia pilótája úgy véli, a jelenlegi MotoGP-ben tapasztalható leszorítóerő túl sok az emberi test számára.
Nem alakult jól az Apriliának az Olasz Nagydíj hétvégéje, a főfutam pedig főleg nem. A legjobb eredményt a nyolcadikként célba érő Maverick Viñales érte el, aki előbb képtelen volt megelőzni Franco Morbidellit, majd a hajrában Fabio Di Giannantonióval szemben is alulmaradt. Aleix Espargaró három pozícióval hátrébb fejezte be a viadalt.
Az idény végén az állandó versenyzéssel felhagyó pilóta egész hétvégén a középmezőnyben volt: az időmérőn a kilencedik helyet szerezte meg, amelyet a sprintfutamon úgy őrzött meg, hogy többen is kiestek előle, míg másnap tizenegyedikként futott be. A 34 esztendős motoros elárulta, fizikailag nagyon megterhelőnek érezte a versenyt.
„Katasztrófa – foglalta össze egy szóval a futamát, majd annak részleteibe is belement, hogy miért érezte küzdelmesnek a bő 40 percet. – Még egy kör, és ki kellett volna állnom. Hihetetlen. A motor rendkívül agresszív, illetve ideges volt, és nem tudtam kigyorsítani, nem tudtam fékezni. Az utolsó nyolc-tíz körben csak egy ujjak fékeztem.”
Nem Espargaró volt az egyetlen, aki ilyen jellegű nehézségekkel küszködött. A Yamaha versenyzői karfájdalmat tapasztaltak, igaz, Fabio Quartararo szerint ez kifejezetten a nehezen befordítható M1-esnek volt betudható. Raúl Fernándeznél viszont ténylegesen előjött a kompartment szindróma, aminek következtében bő egy év után ismét meg kellett műteni. Honfitársa szerint nem véletlen, hogy néha nehezen tudják elviselni az erőhatásokat.
„Nyilvánvaló, hogy a beállításaink nem voltak a legjobbak Mugellóban, de szerintem mindenki nagyon hasonló helyzetben volt – folytatta Espargaró. – Szóval ez összességében azt jelenti, hogy a MotoGP géposztályában általánosságban tapasztalható leszorítóerő túlságosan sok az emberi testnek. Egyszerűen túl sok.”
A királykategóriában 2015-ben, a Ducatinak köszönhetően kezdett el igazán teret nyerni az aerodinamika, és bár próbálták visszaszorítani a jelenséget, a gyártók rendre új megoldásokkal rukkoltak elő. Részben ennek köszönhető, hogy a MotoGP manapság sokkal gyorsabb, mint 10 évvel ezelőtt, de a 2027-es szabályváltozásokkal többek között ezt is igyekeznek orvosolni.