Aleix Espargaró kijelentette, fizikai szempontból rendkívül megterhelőnek érezte az Olasz Nagydíjat. A gyári Aprilia pilótája úgy véli, a jelenlegi MotoGP-ben tapasztalható leszorítóerő túl sok az emberi test számára.
Nem alakult jól az Apriliának az Olasz Nagydíj hétvégéje, a főfutam pedig főleg nem. A legjobb eredményt a nyolcadikként célba érő Maverick Viñales érte el, aki előbb képtelen volt megelőzni Franco Morbidellit, majd a hajrában Fabio Di Giannantonióval szemben is alulmaradt. Aleix Espargaró három pozícióval hátrébb fejezte be a viadalt.
Bagnaia már a rajtnál lenullázta büntetését, Bastianini lehajrázta Marc Márquezt és Martínt
Az idény végén az állandó versenyzéssel felhagyó pilóta egész hétvégén a középmezőnyben volt: az időmérőn a kilencedik helyet szerezte meg, amelyet a sprintfutamon úgy őrzött meg, hogy többen is kiestek előle, míg másnap tizenegyedikként futott be. A 34 esztendős motoros elárulta, fizikailag nagyon megterhelőnek érezte a versenyt.
„Katasztrófa – foglalta össze egy szóval a futamát, majd annak részleteibe is belement, hogy miért érezte küzdelmesnek a bő 40 percet. – Még egy kör, és ki kellett volna állnom. Hihetetlen. A motor rendkívül agresszív, illetve ideges volt, és nem tudtam kigyorsítani, nem tudtam fékezni. Az utolsó nyolc-tíz körben csak egy ujjak fékeztem.”
Quartararo és Raúl Fernández is karfájdalmakkal küszködött Mugellóban, egyiküket megműtik
Nem Espargaró volt az egyetlen, aki ilyen jellegű nehézségekkel küszködött. A Yamaha versenyzői karfájdalmat tapasztaltak, igaz, Fabio Quartararo szerint ez kifejezetten a nehezen befordítható M1-esnek volt betudható. Raúl Fernándeznél viszont ténylegesen előjött a kompartment szindróma, aminek következtében bő egy év után ismét meg kellett műteni. Honfitársa szerint nem véletlen, hogy néha nehezen tudják elviselni az erőhatásokat.
Sikeres volt Raúl Fernández műtétje, de az még kérdéses, hogy rajthoz tud-e állni Assenben
„Nyilvánvaló, hogy a beállításaink nem voltak a legjobbak Mugellóban, de szerintem mindenki nagyon hasonló helyzetben volt – folytatta Espargaró. – Szóval ez összességében azt jelenti, hogy a MotoGP géposztályában általánosságban tapasztalható leszorítóerő túlságosan sok az emberi testnek. Egyszerűen túl sok.”
A királykategóriában 2015-ben, a Ducatinak köszönhetően kezdett el igazán teret nyerni az aerodinamika, és bár próbálták visszaszorítani a jelenséget, a gyártók rendre új megoldásokkal rukkoltak elő. Részben ennek köszönhető, hogy a MotoGP manapság sokkal gyorsabb, mint 10 évvel ezelőtt, de a 2027-es szabályváltozásokkal többek között ezt is igyekeznek orvosolni.
Szenved a Yamaha – éppen ezért szakíthatnak nagyot a MotoGP új szabályrendszerében?