back to top
2024. december 09. 07:49
KezdőlapMotoGPA Ducati igazgatója úgy látja, nem rajtuk múlik, hogy a Pramac végül...

A Ducati igazgatója úgy látja, nem rajtuk múlik, hogy a Pramac végül a Yamahát választja-e helyettük

Gigi Dall’Igna azt gondolja, rövidesen kiderül, hogy a Pramac jövőre melyik gyártó partnere lesz. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója szerint „nem az ő kezükben van a döntés”, de azt szeretné, hogy náluk maradjon az olasz csapat.

Már jó ideje húzódik a Yamaha szatellitcsapat-keresése. A japán gyártónak korábban sokáig a Tech3, majd a (más nevek alatt is futó) RNF volt a partnere. Viszont a maláj istálló a tavalyi szezonban már az Apriliával működött együtt, azóta pedig az iwataiak csak két motorral képviseltetik magukat a mezőnyben. Azonban ezen minél előbb változtatni szeretnének, és a technikai igazgatójuk szerint egyáltalán nem kizárható, hogy akár már idén sikerül megállapodniuk egy ügyféllel.

A Yamaha igazgatója megszólalt a szatellitcsapat-keresésükről, szerinte „még nincs vége a játéknak”

Az mostanra egyértelművé vált, hogy ez az istálló csak a Pramac lehet, amelynek az idei szezon végén lejár a Ducatival kötött szerződése. A két fél együttműködése 2004-ben kezdődött el (akkor az alakulat még a D’Antin nevet viselte), és tavaly ért a csúcsra, hiszen az előző MotoGP-szezonban a Pramc első szatellitistállóként megszerezte a csapatvilágbajnoki címet. Első ránézésre így nehezen érthető, miért fontolgathatja a tulajdonos, Paolo Campinoti, hogy átviszi a mostanában eléggé küszködő Yamahához az istállóját.

A (valószínűsíthető) választ erre Mauro Grassillinek, a Ducati Corse sportigazgatójának egy korábbi nyilatkozatában találhatjuk meg. „A Pramac és többi szatellitcsapatunk menedzselése kissé változni fog – árulta el Grassilli az Autosportnak. – A világgazdasági helyzet arra kényszerít bennünket, hogy fokozottan figyeljünk a kiadásokra, mind a gyári csapat, mind a Ducatitól a legtöbb támogatást kapó Pramac esetében. Ezért megpróbálunk visszatérni egy fenntarthatóbb modellhez.”

A Pramac működtetéséhez a Ducati mellett persze Campinoti is eléggé jelentős összeggel járul hozzá, és ez csak nőni fog, ha a bolognaiak tényleg csökkentik a támogatásukat. Azt pedig Fabio Quartararo új fizetése – a szerződéshosszabbítása után a mezőny legjobban kereső tagja lett – megmutatta, hogy a Yamaha szívesen költ a MotoGP-projektjére. Erre gondolva pedig világossá válik, miért mondja azt Gigi Dall’Igna, az olasz gyártó versenyrészlegének általános igazgatója, hogy nem rajtuk múlik a kimenetel.

Hiába a csapatfőnök kijelentése, igenis lehetséges a Pramac és a Yamaha házassága?

„Egyértelmű, hogy a utolsó szakaszban járunk [a döntés előtt], hiszen kezdünk kifutni az időből, amikor egy ilyen döntést meg lehet hozni – nyilatkozta Dall’Igna az olasz Sky Sportsnak. – Az egyértelmű, hogy a megoldás nem a mi kezünkben van, szóval várnunk kell. Hosszú közös múltunk van a Pramac-kal. Sokat dolgoztunk együtt, és barátság köt össze minket. Szóval azt remélem, hogy Paolo Campinoti azt a döntést hozza, hogy [nálunk] maradnak.”

Nemrég derült ki, hogy rövidesen két élversenyzőjüket is elveszítik a bolognaiak. Jövőre ugyanis Jorge Martín az Aprilia gyári csapatánál, Enea Bastianini pedig KTM – nevet változtató – szatellitalakulatánál folytatja a pályafutását. Ezt Dall’Igna egyszerűen úgy kommentálta, hogy „megerősödtek az ellenfeleink, szóval nem lesz könnyű dolgunk, sokat kell dolgoznunk”.

A Ducatinál elismerték, hogy valóban fenyegeti őket a Pramac távozása