Sajtóértesülések szerint Fabio Di Giannantonio a következő két évet is a VR46-nál tölti, ám ezúttal közvetlenül a Ducatival ír alá szerződést, ugyanis ő kapja meg a harmadik gyári motort. Az olasz pilóta állítólag közölte a Pramackal, hogy visszautasítja az ajánlatukat, akik így Miguel Oliveirát szemelhették ki.
Könnyen lehet, hogy hamarosan újabb darab kerül a helyére a MotoGP pilótapiacán. Az Autosport ugyanis úgy értesült, hogy Fabio Di Giannantonio új szerződést készül aláírni, amelynek révén további két évig a VR46 versenyzője marad. A 25 éves motoros azonban ezúttal nem Valentino Rossi istállójával fog megállapodni.
Helyette közvetlenül a csapatnak motorokat szállító Ducatival fog szerződni, már amennyiben valósak az információk. Ennek értelmében pedig jövőre gyári specifikációjú motort vezethet. Ezzel az is eldőlne, hogy a 2025-ben a gyári alakulatnál versenyző Francesco Bagnaia és Marc Márquez – akik egyébként a jelenlegi mezőny legeredményesebb versenyzői – mellett ő kapja meg a három gyári gép egyikét.
A Ducati igazgatója elárulta, hogy jövőre hány gyári motort akarnak indítani
Mindez hatalmas fordulat ahhoz képest, amilyen helyzetben Di Giannantonio szűk egy évvel ezelőtt volt. Amikor bejelentették, hogy Márquez átveszi a helyét a Gresininél, úgy tűnt, hogy az idei évre nem marad helye a MotoGP-ben, és erre addigi teljesítményével nem is szolgált rá. Aztán jött a mandalikai negyedik hely, majd Phillip Islanden megszerezte első királykategóriás dobogóját, a koronát pedig a Katari Nagydíjon aratott győzelme jelentette.
Ennek köszönhetően a szezonzáró után hivatalossá vált, hogy a VR46-nál folytatja pályafutását, és az előző két idényhez hasonlóan egyéves Ducatit vezethet. Idén szintén meggyőző teljesítményt nyújt, hiszen 92 pontjával a tabella nyolcadik helyét foglalja el, négy pozícióval és 39 egységgel megelőzve csapattársát, a tavaly három futamgyőzelmet és összetettbeli bronzérmet szállító Marco Bezzecchit.
„Diggia egy olyan versenyző, akit nagyon kedvelünk, és a VR46-tal azon dolgozunk, hogy kicsit hazahozzuk ezt a célt – nyilatkozta Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója a Német Nagydíj hétvégéjén, ami szintén arra utal, hogy meg akarják tartani. – Ő egy olyan pilóta, aki sokat fejlődött. Örülnénk, ha sikerülne megtartanunk.”
A sachsenringi forduló előtti sajtónapon Fabio Quartararo kijelentette, hogy egy újonc mellett névrokonát látná szívesen a jövőre már Yamahákkal versenyző Pramacnál. Di Giannantonio állítólag kapott is egy kétéves ajánlatot a hangvillásoktól, ám a brit portál információi szerint a hétvégén tájékoztatta őket, hogy visszautasítja a lehetőséget.
Quartararo „csapatfőnökösdit játszik”, a Yamahánál egy bizonyos új márkatársért kampányol
Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes így a negyedik olyan versenyző lenne, aki 2025-től közvetlenül a Ducatival áll szerződésben. A már említett két gyári pilóta mellett Fermín Aldeguerrel is ez a helyzet, ám az ő esetében még nem tudni, hogy a VR46-nál vagy a Gresininél fog debütálni. Azzal viszont, hogy Di Giannantonio kap gyári motort, eldőlt, hogy a jelenleg a Moto2-ben szereplő motoros jövőre egyéves specifikációval fog rajthoz állni, hiszen a Ducati ekkor már csak három gyári motort visz a rajtrácsra. 2026-ban viszont már a spanyol pilótának is ilyet kell adniuk, legalábbis menedzsere, Héctor Faubel szerint így szól a szerződés.
Hatalmas kártérítést kell fizetnie a Ducatinak, ha mégsem adnak motort Aldeguernek
Ami a Pramacot illeti, úgy néz ki tehát, hogy Di Giannantonióról lecsúsznak. Szintén az Autosport információja, hogy ennek köszönhetően Miguel Oliveira lépett elő az első számú célponttá, hiszen rajta és Jack Milleren kívül nincs olyan tapasztalt versenyző, aki mozdítható, Franco Morbidelli pedig aligha akar visszaülni a Yamahára. Ami pedig az újonc versenyzőt illeti, az ivataiak állítólag a Moto2-es bajnoki tabellát vezető Sergio García, valamint Alonso López és Tony Arbolino közül választhatnak valakit.