Álex Márquez arról beszélt, hogy a tavalyi és az idei Ducati között nagyobb a különbség, mint az előző években. A bolognaiak versenyrészlegének vezérigazgatója, Gigi Dall’Igna viszont elárulta, hogy még a tavalyi gépüket is fogják fejleszteni.
Idén már többször is téma volt a MotoGP-paddockban, hogy a legújabb és az előző verziójú Ducati, vagyis a Desmosedici GP24 és a GP23 között nagyobb a különbség, mint amekkora az elmúlt években volt. Az olasz gyártónak ugyanis a mostani szezonban – még – nyolc motorja van a rajtrácson, amelyek közül négy idei, négy pedig tavalyi. Az előző hétvégén, a Brit Nagydíjon megint eléggé megmutatkozott a GP24 fölénye, hiszen a főfutamon a teljes dobogót, a sprinten pedig az első két helyet ilyen géppel versenyző pilóta hozta el. Ráadásul, ha nincs Francesco Bagnaia bukása, akkor szombaton is összejöhetett volna a söprés.
Grafikai Kánaánt és tudatos küzdelmet hozott a hétvége – a MotoGP Silverstone-ban vendégeskedett
„Ez az első olyan idény, amelyben ilyen [nagy] előrelépést látunk a régi [Ducati] motorról az új [Ducati] motorra – mondta a GP23-mal versenyző Álex Márquez. – Szóval reméljük, hogy [Gigi] Dall’Igna szabadságra megy a szezon végéig! És hogy jövőre sem javulnak sokat [a legújabb motorok], és így közelebb kerülhetünk hozzájuk – mint tavaly a GP22-vel, amellyel elég sok futamot nyertek [maga Márquez két sprintet – a szerk.]. Szóval úgy gondolom, és a Ducatinál is ezt mondják, hogy jelentős előrelépés történt. Vannak olyan pályák, amelyeken ez jobban, és vannak, amelyeken kevésbé érezhető.”
„Az igaz, hogy nem változott meg teljesen a motor, de a GP24 többet tud, más az aerodinamikája – jegyezte meg. – Én pedig azt gondolom, hogy ez az aerodinamika az idei új hátsó gumihoz készült, a tavalyi gumival talán a GP23-as [aerodinamikája] egy kicsivel jobb volt. Azt hiszem, hogy most már szinte mindent kihozunk a motorból [a tavalyi Ducatiból], bár van még néhány részlet, amelyen javítanunk kell. Egyébként a GP24-esek a sprinteken előttünk járnak, de amikor a főfutamokról van szó, valamivel kisebb a különbség.”
Bezzecchi szerint a mostani Ducatija „pont az ellentéte” az előzőnek
Az említett Dall’Igna névleg a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója, ő viszont több ennél a pozíciónál. Az olasz mérnök ugyanis a fejlesztési munkálatokban is vezető szerepet tölt be. Nemrég egyébként a szakembert is megkérdezték erről a témáról, és ekkor azt is elárulta, hogy a fiatalabb Márqueznek van oka a bizakodásra.
„Mint mindig, jelenleg is próbálunk dolgozni a problémáinkon, és úgy gondolom, hogy ebben jó munkát végzünk – nyilatkozta Dall’Igna az olasz Sky Sportsnak. – Határozottan javítottunk a GP24-en azokon a területeken, amelyeken a GP23 valamivel gyengébb volt [tavaly]. Ez itt [Silverstone-ban] és más pályákon is észrevehető volt. Azt kell mondanom, hogy a gyárban [dolgozó] srácok nagyon jó munkát végeztek.”
„Mint mindig, [a megoldás megtalálása] most is bizonyos mechanizmusok és bizonyos problémák megértéséből fakad – tette hozzá. – Ha felismersz bizonyos dolgokat, akkor könnyebb [jól] alkalmazni a megoldásokat. Szóval, amit lehet még javítani a GP23-on, azt meg fogjuk tenni, és ezt folytatjuk a szezon hátralévő részében is.”
Bagnaia szerint „hamarosan eljön” az első idei győzelem, amelyet a tavalyi Ducatival aratnak