back to top
2024. október 14. 14:28
KezdőlapMotoGPMásképp látták a Honda pilótái a misanói tesztet, Mir többet várt, míg...

Másképp látták a Honda pilótái a misanói tesztet, Mir többet várt, míg Marini a pozitívumokat emelte ki

Joan Mir elégedetlenül értékelte a misanói tesztet, és azt is furcsállta, hogy miért az LCR pilótái próbálhattak ki először bizonyos újdonságokat. A Honda gyári csapatának másik versenyzője, Luca Marini viszont úgy érzi, hogy sikerült fejlődniük, ami akár az következő fordulók során is meglátszódhat.

Ahogy minden ilyen lehetőség, a misanói kollektív MotoGP-teszt is a Hondának volt (az egyik) legfontosabb. Az aszakaiak ugyanis évek óta küszködnek, így az összes kínálkozó alkalmat meg kell ragadniuk. Ezúttal viszont betegség nehezítette meg a dolgukat, ugyanis a gyári csapat mindkét pilótája, Joan Mir és Luca Marini is kiesett a gyakorlást megelőző forduló egy részéről. A gyomorrontásban szenvedő Mir egyáltalán nem tudott motorra ülni a hétvége folyamán, Marininek pedig a főfutamot kellett kihagynia. Hétfőn viszont már mindketten pályára tudták vinni az RC213V-t, bár nem voltak tökéletes állapotban.

A gyakorláson látott érdekességeket bemutató cikkünkben írtuk, hogy a Honda benevezte arra a tesztpilótáját, Stefan Bradlt is. A legnagyobb eltérést pedig pont az ő motorján lehetett felfedezni: egy teljesen új lengőkart. Mir és Marini különböző motorblokk-specifikációkat és frissített aeroelemeket, például megújított elülső szárnyakat próbáltak ki. Johann Zarco is kapott frissített aeroelemeket, ahogy új oldalsó burkolatot is, amely a szakértők szerint leginkább a Ducati vonatkozó megoldására hasonlít. A francia versenyző ezeket később elégedetten értékelte.

A KTM kísérleti motorjától a Yamaha „ismétléséig” – valójában erről szólt a misanói MotoGP-teszt

A teszt során mind az öt versenyzőt különböző motorral látta el a Honda (hiszen az említetteken kívül természetesen Nakagami Takaaki is ott volt). Ez azonban nem nyerte el a huszonegyedik helyen záró Mir feltétlen tetszését. „A véleményemet bizonyos dolgokról megtartom magamnak – kezdte a spanyol pilóta. – De nem próbáltam ki olyan dolgokat, amelyeket az LCR versenyzői, és teszteltem olyan dolgokat, amelyeket náluk nem szereltek be. Nos, szerintem ennyi elég is lesz. Így most valaki az LCR-től tesztel egy új alkatrészt, mielőtt az eljutna a gyári csapathoz, és ez egy kicsit furcsa.”

Mir ezután áttért magára a tesztre is. „Képes voltam megfelelő munkát végezni, de az az igazság, hogy többet vártam. Arra számítottam, hogy több mindent kipróbálhatok. Ennél nagyobb előrelépésre számítottam, de ilyen a valóság – jegyezte meg lemondóan. – A megszokottól kicsit eltérő aerodinamikát teszteltünk, amivel a motor egy kicsit jobban mozog a kanyarokban. Ez pedig sokat fog segíteni nekünk a szezon hátralévő részében. Jönnek még gyors pályák, amelyeken érezhető lesz ennek a hatása, szóval ezen a területen jó munkát végeztek [a mérnökök]. De ennyi, sok mást nem hoztak tesztelésre, tehát ez nem olyan misanói teszt volt, amilyenre számítottam.”

Végre csatlakozik a Honda a többi gyártóhoz, ami a kulcsember leigazolását is közelebb hozhatja számukra

Csapattársa viszont teljesen más hangnemben nyilatkozott. „Nagyon fontos volt, hogy a teszten újra motorra ülhessek, hogy kipróbálhassunk néhány dolgot, ahogy arra mérnököknek szüksége volt – mondta a tesztet a huszadik helyen záró Marini, aki vasárnap reggel lépett vissza a főfutamtól. – Őszintén szólva, hétfőn nem éreztem túl jól magam, és ez egy kicsit korlátozta a terveinket. Délelőtt végeztük el a munka nagyobb részét, majd délután végeztünk néhány dologgal.”

„De még ha nem is éreztem magam a legjobban, érezni lehetett a különbséget [azokon a fejlesztéseken], amelyeket a Honda hozott – tette hozzá optimistán. – Azt remélem, hogy a visszajelzéseim segítenek nekik meglelni a megfelelő irányt. Azt hiszem, hogy a teszten találtunk néhány pozitívumot, nemcsak a jövőre, hanem a következő néhány fordulóra nézve is.”

Hivatalos: véget ér a gyári Honda és a Repsol legendás együttműködése