back to top
2024. szeptember 24. 14:22
KezdőlapMotoGPA Michelinnél egyelőre értetlenül állnak Bagnaia „furcsa” balesete előtt

A Michelinnél egyelőre értetlenül állnak Bagnaia „furcsa” balesete előtt

Piero Taramasso egyelőre nem tudta megválaszolni, mi okozhatta Francesco Bagnaia bukását az Emilia-romagnai Nagydíjon. A Michelin motorsportért felelős menedzsere kiemelte, hogy az olasz pilóta nyilatkozata, valamint a köridejei nem illeszthetőek össze.

Borzalmasan zárult Francesco Bagnaia számára az Emilia-romagnai Nagydíj. Bár a címvédő ezúttal a rajtnál megőrizte a vezetést, néhány kör múlva előbb Jorge Martín, majd Enea Bastianini is elment mellette. Aztán amikor már úgy tűnt, hogy talán visszakapaszkodhat, a 21. körben bukott, így pont nélkül zárta a futamot.

Bagnaia drámai bukása után Bastianininek Martínon keresztül vezetett az útja a történelmi győzelemhez

A címvédő dühösen nyilatkozott az esése után, és az első gumit okolta a történtekért. A gyári Ducati motorosa kijelentette, a felvezető körön ugyanolyan érzése volt, mint tavaly Montmelóban, amelynek egy óriási highside és egy viszonylag szerencsés kimenetelű gázolás lett a vége. Bár hozzátette, nem magára a Michelinre mérges, hiszen nem feltételezi a francia gumigyártóról, hogy szándékosan adtak volna neki rossz abroncsot, de ettől még érdekes kérdés, hogy ők hogyan látják a helyzetet. Piero Taramasso azonban egyelőre nem tudott érdemi információval szolgálni.

Bagnaia szerint nem rajta múlt, hogy bukott a főfutamon, ez pedig nagyon csalódottá és dühössé tette

„Pecco az élen töltötte az első négy kört, aztán visszaesett, amit nem tudunk megmagyarázni – nyilatkozta a Michelin motorsportért felelős menedzsere az olasz Motorsport.com-nak. – Négy vagy öt körön át három tizedet vesztett [körönként]. Rá kell jönnünk, honnan ered ez a dolog, hogy a pályához, a motorhoz vagy a gumikhoz van-e köze. A tizenkettedik körtől kezdve gyorsan visszatért a tempója, a tizenhatodikban pedig 1:30.8-as idővel megfutotta a leggyorsabb kört, mindössze nyolc tizeddel elmaradva a pole-tól, illetve a pályacsúcstól. Erős felzárkózást mutatott be, és úgy tűnt, hogy elkaphatja Bastianinit és Martínt, majd elesett. Kielemezzük a dolgot, de egyelőre csak az ő megjegyzései és a köridők állnak rendelkezésünkre. Amikor a Ducati is elérhetővé teszi az adatokat, közösen megpróbáljuk megérteni, mi idézte elő ezt a bukást. Ez időbe telik de szeretnénk megérteni, mi volt a oka, mert mindig fel lehet fedezni új dolgokat.”

Az olasz szakember „furcsának” titulálta a bukást, pontosabban azt a tényt, hogy a köridők nem állnak összhangban Bagnaia megjegyzéseivel. A háromszoros világbajnok szerint az abroncs csak a 12. körtől működött, miközben az adatok azt mutatják, hogy az első négy körben még szintén nem volt gond, ami valóban ellentmondásos.

Bár valódi konkrétumokkal nem tudott szolgálni, Taramasso kijelentette, szerinte nem hibás gumiról van szó, mert az az elejétől a végéig rosszul működik. Emellett azt is kizárta, hogy a felvezető kör idézte volna elő a problémát, és a hőmérséklettel kapcsolatos gondokat is elvetette. Ezután pedig rátért arra, hogy ezt az esetet leszámítva összességében jó hétvégét zártak az abroncsok terén.

„A hétvége eleje könnyebb volt, mert a csapatok sok adattal rendelkeztek, a versenyzők pedig jól ismerték a specifikációkat, hiszen ugyanolyan volt a gumikiosztás, mint az első misanói futamon – magyarázta. – Az időjárás is jól alakult, mivel az eső a vártnál korábban elállt, így mindegyik edzés jó körülmények között zajlott. A tapadás nem volt valami jó, de a hétvége során javult a pálya [állapota].”