Luca Marini úgy véli, ha valamelyik Ducati mögéjük kerül, félelem nélkül közelíti meg őket, tudván, hogy sokkal gyorsabb náluk. A gyári Honda versenyzője ettől függetlenül sem volt elégedett a sepangi hétvégéjével.
Mind a Honda, mind személy szerint Luca Marini észrevehetően fejlődött a szezon során, ám úgy tűnik, ahhoz nem eleget, hogy egy előttük történő bukásból minden esetben profitáljanak. A szezon elején többször is előfordult, hogy valaki egy bukás után visszaelőzte a japán márka motorjait: Austinban Álex Márquez ment el az egyetlen állva maradt Hondát hajtó Marini mellett, Montmelóban pedig Pedro Acosta a teljes aszakai brigád előtt végzett, miután megjárta a kavicságyat.
Kínos: Álex Márquez elesett, de így is elhappolta az utolsó pontot a Honda elől
Ilyesmi azonban a közelmúltban is történt: a Thai Nagydíjon Marc Márquez Johann Zarcón kívül mindenkit maga mögé utasított volt gyártójának képviselői közül, sőt, a Joan Mirrel történt ütközés következtében a 2020-as MotoGP-világbajnokot még Enea Bastianini is vissza tudta előzni. Sepangban pedig Marini volt az, akivel szemben a nyolcszoros világbajnok és Franco Morbidelli is visszaszerezte a pozíciót a bukás után.
Marc Márquez: Az első sorba vettem jegyet, és drágán megfizettem érte
„Azok, akik elestek, visszatértek a pályára, és megelőztek, így még csak szerencsém sem volt, hogy pozíciókat nyerjek [a bukásokból] – nyilatkozta a gyári Honda olasz versenyzője. – Ha egy Ducati-pilóta földre kerül, majd [újra elindul], akkor az ember tudja, hogy ez be fog következni. Ha megelőzik őt, akkor kétszer olyan gyorsan mennek. Olyanok vagyunk, mint a bowlingbábuk, és félelem nélkül közelítenek ránk, mert tudják, hogy sokkal gyorsabbak nálunk.”
Mindez írott formában nyilvánvalóan nem jön át, de Marini nem dühösen mondta ki ezeket a szavakat, sokkal inkább nevetett a helyzeten. „[Számukra] mi akadályt jelentünk – folytatta. – Nekünk kell elkerülnünk őket, ha talpon akarunk maradni. Jelenleg ez a szituáció, [de] reméljük, hamarosan változik. Vicces, de ez van, nincs miért idegeskedni. Meglátjuk, mi lesz a helyzet, amikor mindannyian egyenlő feltételek között fogunk küzdeni.”
Marini végül tizenötödikként ért célba, így továbbra is az utolsó, huszonkettedik helyen áll a tabellán az állandó pilóták közül. A kétszeres MotoGP-dobogósnak persze nem volt könnyű dolga, hiszen az időmérőn csak a tizenkilencedik rajtpozíciót szerezte meg. A sprinten aztán szintén tizenötödik lett, de akkor csak ketten estek ki előle, más kérdés, hogy az nem ért pontot.
Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon
„Véleményem szerint nem voltunk túl jók – fogalmazott. – Pénteken időt pazaroltunk bizonyos dolgok kipróbálására a fejlődés érdekében, de ezek nem hoztak pozitív eredményt. Szóval visszatértünk az alaphoz, de nem álltunk készen az időmérőre, így eléggé hátulról indultam. A sprint sokkal jobban alakult, mert jól rajtoltam. A vasárnapi futam nehezebben ment, de ezzel a csomaggal momentán ennyit lehet tenni. Minden a kvalifikáción múlik, ha az ember elölről rajtol, akkor megcélozhat egy jó pozíciót. Ha hátulról kezd, akkor hátul is [marad].”
Vérfagyasztó nézői videón a sepangi rajtbaleset, Miller először nyilvánult meg a történtek óta