Egy New York-i aukciósháznál árverésre kerül Loris Capirossi 2006-os Ducati Desmosedici GP6-ja, amellyel megnyerte a Japán Nagydíjat. Az olasz gyártó utolsó 990 köbcentis királykategóriás gépének irányárát 400 és 800 ezer dollár közé tették.
A Ducati 2003-ban, a 990 köbcentis motorblokkokkal együtt jelent meg a MotoGP-ben. Az olasz gyártó már az első éveiben ért el szép eredményeket, leginkább Loris Capirossi révén. Az Emilia-romagnai pilóta szerezte meg önmagában a Ducati első hat királykategóriás győzelmét 2003 és 2006 között. Egyébként Troy Bayliss a 2006-os szezonzárón volt az első, aki Capirossin kívül győzni tudott a Desmosedicivel, 2007-ben pedig aztán Casey Stoner vitte a prímet házon belül.
Korábbi csapattársa szerint Stoner azt sem tudta, mit csinál a Ducatival
Viszont esetünkben Capirossi, pontosabban az ő motorja van a középpontban. Az autókra és motorokra specializálódott RM Sotheby’s aukciósháznál kerül árverésre az a gép, amellyel az említett hatos széria utolsó győzelmét aratta a 2006-os Japán Nagydíjon. A gyártói igazolás szerint a motor „számlájára” lehet még írni a motegi pole pozíció megszerzését, illetve a valenciai szezonzárón megfutott körrekordot és az ott elért második helyet. Utóbbi ezért különleges, mert az volt az első alkalom, hogy Ducati-motor végzett az első két pozícióban.
This Ducati GP6, raced by Loris Capirossi during the 2006 MotoGP season combines groundbreaking engineering and unforgettable performances, including a dominant victory at Motegi and Ducati’s first-ever 1-2 finish at Valencia. https://t.co/QohEvCkwuI pic.twitter.com/TCPrK1aXbh
— RM Sotheby's (@rmsothebys) December 3, 2024
A motort a leírás szerint közvetlenül a Ducatitól szerezték be, és eddig az eredeti állapotában, továbbá üzemkészen tárolták. A típus, a Desmosedici GP6 pedig bizonyos szempontból történelminek tekinthető, hiszen 2007-ben már 800 köbcentis blokkokat használtak a MotoGP-ben, így ez a Ducati utolsó 990 köbcentis királykategóriás motorja.
A New York-i aukciósház oldalán csütörtök estig lehet licitálni a motorra (ugyanitt további fotókat is lehet találni a Ducatiról). Ám csak az tudja megvenni az ikonikus piros festést viselő gépet, aki egy budapesti kertesház árát is hajlandó kiadni érte. Az irányárat ugyanis 400 és 800 ezer dollár, tehát nagyjából 157 és 315 millió forint között állapították meg. A tényleges vételi ár pedig akár még ennél is nagyobb lehet, így elég mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki a győztes motoron ülve akarja átélni Capirossi 2006-os motegi diadalát.
Nőkkel és drogokkal ünnepelte meg menedzsere Capirossi szerződését, amibe újságírókat is bevont