A BMW a jerezi pályán zárta az évet egy privát teszt keretében. Ennek során Toprak Razgatlıoğlu már az 1-es rajtszámú motort hajtotta.
A BMW Jerezben lépett pályára a héten egy privát teszt keretében. A bajor márka ezzel az eseménnyel zárta a 2024-es esztendőt, hiszen idén többet már nem fognak pályára gurulni. A legfontosabb természetesen a 2025-ös M1000RR fejlesztése volt, egyvalami pedig szimbolikus jelentőséggel bírt: Toprak Razgatlıoğlu immáron az 1-es rajtszámú motorral körözött.
Toprak Razgatlioglu got his first test on the 2025 spec BMW M1000RR!
Will this be the 2025 World Superbike Championship-winning bike?
📸 – @toprak_tr54 #WorldSBK #BMW pic.twitter.com/20MAYY6hV7
— bikesportnews (@bikesportnews) December 12, 2024
A török motoros domináns teljesítményével érdemelte ki, hogy jövőre ezzel a rajtszámmal versenyezhessen. Különösen az év közepén volt megállíthatatlan, amikor zsinórban tizenhárom futamot nyert, és ki tudja, hol áll meg, ha nincs a magny-cours-i sérülése. Ez utóbbi volt az oka annak, is, hogy csak az utolsó fordulóban biztosította be a végső győzelmet, különben jó eséllyel már két fordulóval a vége előtt meglett volna a vb-cím.
Persze ehhez kellett egy olyan motor is, amelyben a közvélemény jelentős része egyáltalán nem hitt. Mentségükre szóljon, hogy 2023-ban valóban nem tűnt jónak, és a legeredményesebb versenyző, Garrett Gerloff is csak tizenkettedik lett a tabellán. Razgatlıoğluval azonban ki tudták használni a szuperkoncesszió nyújtotta előnyöket, és már az együttműködés első évében felértek a csúcsra, legalábbis az egyéni tabellán.
Razgatlıoğlu menedzsere már a tavalyi szenvedés alatt is látta a bajnoki potenciált a BMW-ben
Az aktuális világbajnoknál pedig mindig felmerül a kérdés, hogy a következő évben marad a saját rajtszámánál, vagy a címvédőnek járó 1-esre vált. Míg a MotoGP-vb-t behúzó Jorge Martín esetében egyelőre csak sejteni lehet a választ, addig a 28 esztendős motoros már egyértelművé tette, hogy bár nem kedveli az 1-es rajtszámot, a BMW iránti tiszteletből ezt fogja használni, és ezt már a jerezi teszten is megtette.
Razgatlıoğlu nem szereti az 1-es rajtszámot, mégis azt fogja használni jövőre
Razgatlıoğlu számára ez nem lesz újszerű élmény, hiszen 2022-ben szintén nem az 54-essel versenyzett, miután az előző idényben világbajnok lett a Yamahával. Érdekes módon akkor kevesebb futamból többször nyert, mint 2021-ben, ám a pontokban és a bajnoki helyezésben már alulmúlta eggyel korábbi önmagát, hiszen második lett Álvaro Bautista mögött.
Nem a kora és nem a motor – mérnöke szerint ez lenne a buktató Razgatlıoğlunak a MotoGP-ben