back to top
2025. február 11. 22:51
KezdőlapMotoGPA Ducati tesztpilótája rávilágított, miért megy nekik nehezen a motorfejlesztés

A Ducati tesztpilótája rávilágított, miért megy nekik nehezen a motorfejlesztés

Michele Pirro a sepangi shakedown alatt rámutatott, a Ducati motorját nehéz fejleszteni, mivel már most is nagyon jó. A bolognaiak tesztpilótája elárulta, egyelőre még nem tudta megosztani a frissen szerzett tapasztalatait a versenyzőkkel. Pirro mindemellett röviden a kollektív tesztre is előretekintett.

Vasárnap befejeződött a shakedown, amelyen a szabályok értelmében az újonc Fermín Aldeguer mellett csak a tesztpilóta, Michele Pirro képviselte a Ducatit. Pirro több újdonságot is kipróbált Sepangban, amelyek közül a jelentősen átalakított burkolat nevezhető a legjelentősebbnek. Bár a Ducati idén is versenyeztetni fogja a tavalyi prototípusát, a fejlesztési munka természetesen az újra, a Desmosedici GP25-re irányul, amelyre Francesco Bagnaia és Marc Márquez mellett Fabio Di Giannantonio ülhet fel. Egyébként a Ducati elmúlt évekbeli dominanciáját látva joggal lehetne azt gondolni, hogy a tesztpilótájuknak könnyű dolga van, ám ez nem feltétlenül igaz.

Quartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján

„A szokásos munkámat végzem, próbálom fejleszteni a motort – nyilatkozta Pirro a GPOne-nak. – Viszont ez nem könnyű, mert nagyon jó alapokról indulunk, de persze azért próbálkozunk. Van egy új burkolatunk, és néhány más új kisebb részlet is. Reméljük, hogy valamekkora lépést meg tudunk tenni előrefelé a gyári [motort használó] versenyzőket segítve, még ha, ismétlem, ez nem is könnyű. Mindenesetre van néhány lapunk, amit kijátszhatunk. Vannak pozitívumok, de majd a következő napokban meghallgatjuk, hogy mit mond Pecco, Marc és Fabio.”

Egyelőre még a másik irányba sem folyt az információ, mivel Pirrónak nem volt ideje arra, hogy megossza a tapasztalatait a többiekkel. „Még nem beszéltem velük. És az elmúlt napokban több olyan dolgot is megcsináltam, kipróbáltam, amire a versenyzőknek nincs idejük, így nem sokat foglalkoztunk a puszta teljesítménnyel, de azért persze gyűjtöttünk néhány visszajelzést” – árulta el.

Bagnaiáék szerdától kezdve köröznek majd Sepangban, hiszen február 5-én kezdődik az első idei kollektív teszt, ahol a Ducatinál a többi gyártót is figyelni fogják. „Sepangban tavaly gyorsak voltak a KTM-ek, és szerintem ők most is benne lesznek a játékban. Érdekes lesz látni, hogy ki mennyire keményen dolgozik a teszten – tekintett előre Pirro. – Biztosan közelebb fognak kerülni hozzánk, de azt majd csak később látjuk megy, hogy mennyivel. Leginkább arra vagyok kíváncsi, hogy Martín milyen lesz az Aprilián. De azért szerintem még mindig a Ducati motorja a referencia.”

A KTM közelebb van a Ducatihoz, mint hinnénk?