back to top
2025. március 10. 17:04
KezdőlapMotoGPBaljós jelek a KTM-nél: Acosta után Binder is arra panaszkodott, hogy nem...

Baljós jelek a KTM-nél: Acosta után Binder is arra panaszkodott, hogy nem passzol a stílusához a motor

Brad Binder elárulta, az idei KTM nem igazán passzol a vezetési stílusához. Ez különösen az időmérőn okozott neki gondot, de a főfutamon is vissza kellett vennie a burirami hétvége során.

A MotoGP holtszezonja egyértelműen a KTM-ről szólt, és nem pozitív értelemben. Mint kiderült, az osztrák vállalat óriási tartozást halmozott fel, így csődvédelem alá került. Ez végül pozitív kimenetellel zárult, hiszen a hitelezők elfogadták a szerkezetátalakítási tervet, de ez persze nem jelenti azt, hogy a márka teljesen kint van a vízből. Ráadásul úgy tűnik, hogy sportszakmai nehézségekkel is küzdenek, legalábbis ami a MotoGP-t illeti.

Lemondó társ-vezérigazgató, felejthető Buriram és egy motiváló sajtóközlemény – ellentétes előjelek a KTM-nél

A KTM gyártói szinten mindössze 12 pontot gyűjtött a Thai Nagydíj hétvégéjén, amivel a bajnokság harmadik helyén áll, de Jack Miller szombati bukása és vasárnapi gondjai nélkül ez alighanem a negyedik pozíció lenne. A főversenyen Brad Binder szállította a márka legjobb eredményét, de a nyolcadik pozícióban végző dél-afrikai pilóta sem volt elégedett. Leginkább arra panaszkodott, hogy az idei motor nem passzol a stílusához.

A vezetési stílusom nem működik valami jól a tavalyi év második felében és az idei év eddigi részében tapasztalt apró problémák miatt – nyilatkozta. – Én az agresszívabb versenyzők közé tartozom, és nagyon tisztának kell lennem. Ez pedig hátráltat, és amikor kicsit alacsonyabb a tapadás, az embernek még inkább tisztán kell vezetnie, ami számomra néha nehézséget okoz.”

A gyorskörön mindig is azt a stílust alkalmaztam, hogy nagyon keményen fékezek, felengedem a féket, majd a kanyarban megőrzöm a sebességet, de most nagyon lágyan kell bánni az elejével, mert ha megtámadom, akkor elveszítem – folytatta. – Nagyon nagy alulkormányzottságot tapasztalok, és ez megnehezíti a dolgokat, különösen egy gyorskör esetében. Kicsit ellentétes a stílusommal, ahogyan jelenleg az elejét használom, de ez érthető. Úgy gondolom, hogy tettünk néhány apró előrelépést. Amikor a pálya nagyon felforrósodik, és csökken a tapadás, mint például Thaiföldön, akkor kicsit feltűnőbbek a problémáink.”

Nem Binder az első a KTM háza tájáról, aki arról beszél, hogy az RC16-oson nem tudja hatékonyan alkalmazni a vezetési stílusát. Pedro Acosta még a hétvége közben mondott hasonlót, igaz, hozzátette, a motor ezzel együtt jobb lett. A vasárnap bukó spanyol pilóta később a gép hátuljának viselkedésével nem volt elégedett, míg a végig szenvedő Maverick Viñales az első tapadást bírálta. Binder hasonlót tapasztalt. „Amikor teljesen bedöntöm a motort, az eleje kicsúszik az irányításom alól – magyarázta. – Minden referenciapont megvan a hétvégéről, és az utolsó dolog, amit egy futamon akarunk, hogy visszavegyünk, de szükség volt rá.”

Acosta a kellemetlenségek ellenére is elégedett a KTM-mel, Bastianini helyzete viszont „kritikus”

Binder hétvégéjét alapjaiban befolyásolta, hogy pénteken és szombaton sem jutott be a Q2-be, így mindössze a tizennegyedik helyről rajtolt a futamokon. A 29 éves pilóta kijelentette, nem arról van szó, hogy egy bizonyos beállításra kellene rátalálniuk. „Ha lenne ilyen beállítás, mindig megtartanánk – szögezte le. – Ez nehéz.”

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett