A Marc VDS pénteken bejelentette, hogy 2027-ig szerződést hosszabbítanak Sam Lowesszal. Ezzel párhuzamosan az is hivatalossá vált, hogy az MIE istálló a Tito Rabat – Ivo Lopes párossal fog rohamozni Doningtonban, miután korábban Tarran Mackenzie-vel kontraktust bontottak, Zaqhwan Zaidi pedig Japánban fog versenyezni.
Jelenleg még elég sok a kérdőjel a Superbike-világbajnokság 2026-os szezonját illetően. Eddig Ryan Vickers, Axel Bassani, Alex Lowes, Andrea Locatelli, Nicolò Bulega és Garrett Gerloff helye biztos a rajtrácson, valamint az is hivatalossá vált, hogy Toprak Razgatlıoğlu elhagyja a sorozatot, miután a MotoGP-ben, a Pramac színeiben folytatja pályafutását.
Hivatalos: Bulega marad a Ducatinál, a MotoGP-projektben is lesz szerepe
Ezen csekély listára iratkozott fel Sam Lowes, miután csapata, a Marc VDS pénteken bejelentette, hogy szerződést hosszabbítanak vele. A döntés értelmében a Ducati szatellitistállójaként működő belga alakulat motorját 2026-ban és 2027-ben is a brit versenyző fogja terelni. Közös történelmük pedig immáron 2020 óta íródik, ugyanis a Moto2-ben már négy szezont eltöltöttek. A középkategóriában hét győzelem és további nyolc dobogó adódott a számára, míg a Superbike-világbajnokságban egyszer állhatott fel a pódiumra.
„Nagyon boldog és izgatott vagyok, hogy bejelenthetem ezt a kétéves kontraktust a Marc VDS-szel. Nagy köszönetet szeretnék mondani Marc van der Stratennek [a csapat tulajdonosa – a szerk.] a folyamatos hitért és támogatásért, amelyet hosszú ideje ad nekem. Szintén köszönöm Marina és Patrick csapatmenedzsmentjének a kemény munkát, melyet beletettek az alkalmazkodás alatt, és azt, hogy mindent megadtak nekem ahhoz, hogy sikeressé váljak. Hálás vagyok, hogy teljeskörű támogatásukat élvezhetem, ez egy kiváltság, hogy ennél a remek istállónál versenyezhetek” – fogalmazott Lowes a WorldSBK.com-nak.
„Ezt az évet arra szeretném felhasználni, hogy egy nagyot lépjünk előre annak érdekében, hogy lendületesen kezdjük meg a következő szezont. Nagyon izgatott vagyok a projekt miatt, várom az új motort és a jövő évi kiírást, biztos vagyok benne, hogy készek vagyunk a győzelmekért harcolni. Motivált és elszánt vagyok a sikerre, úgyhogy tényleg köszönöm az egész csapatnak, a szponzoroknak és mindenkinek, aki mögöttem áll és támogat” – folytatta.
Bautista elnézést kért Sam Lowestól a balesetért, de fordítva is megtörtént a bocsánatkérés
Új párossal vág neki az MIE Doningtonnak
A múlt hét folyamán számoltunk be arról, hogy az MIE azonnali hatállyal szerződést bont Tarran Mackenzie-vel. A brit pilóta utódját azóta nem jelentették be, azonban pénteken erre is fény derült. A Honda fiókcsapatának motorját az a Tito Rabat kapja meg, aki néhány héttel ezelőtt a Motoxracingtől távozott, miután mindössze három pontot kapart össze a szezon első öt fordulójában. Fontos kiemelni, hogy a spanyol pilóta megbízatása egyelőre csak a doningtoni fordulóra szól.
Hivatalos: szerződésbontás öt versenyhétvége után, változik a Motoxracing pilótapárosa
A japánok emellett azt is bejelentették, hogy a soron következő versenyhétvégén Zaqhwan Zaidira sem számíthatnak. A maláj versenyző ugyanis a jövő héten az ázsiai bajnokság motegi fordulóján fog indulni. Helyére Ivo Lopes ül be. A portugál versenyző beugrósként 2023-ban és 2024-ben már szerepelt a bajnokságban. Hat versenyhétvégén vett részt, melyeken összesen három pontot szerzett.
„Miután kiültem a misanói fordulót, Doningtonba extra motivációval érkezem. Ez lesz az első alkalom, hogy a Honda Superbike-konstrukcióját vezethetem, és dolgozhatok a csapattal. Természetesen nem lesz egyszerű, mivel felkészülés és teszt nélkül fogok indulni. Azonban ez egy remek lehetőség, és a legjobbamat fogom nyújtani annak érdekében, hogy a legtöbbet hozzam ki belőle. A célom az, hogy tréningről tréningre annyit fejlődjünk, amennyit csak tudunk, meglátjuk, mit tehetünk. Köszönöm a lehetőséget a csapatnak, és remélem, hogy meg tudom ugrani ezt a feladatot” – idézte Rabatot a WorldSBK.com.
„Először is nagyon köszönöm az istállónak, hogy újabb lehetőséget adnak. Ami Doningtont illeti, nem annyira ismerem a pályát, úgyhogy olyan gyorsan kell megértenünk, amennyire csak tudjuk. A cél az, hogy hatékonyan alkalmazkodjak az aszfaltcsíkhoz, és annyit segítsek a csapatnak, amennyit csak tudok. Tisztában vagyok vele, hogy a pályaismeret hiánya miatt ez nehéz lesz, de készen állok a kemény munkára. Meglátjuk, mit tudok tenni” – mondta Lopes.
Legendás pálya térhet vissza a világbajnoki körforgásba, hála az új amerikai tulajdonosnak
.