Kovács Bálint csapattársaival az első helyen zárta a Superstock kategóriában a legendás Bol d’Ort, ami a teljes mezőnyt tekintve az ugyancsak kiváló harmadik pozíciót jelentette számukra. A 24 órás viadal során a Champion-MRP-Tecmas 9-es BMW-jének technikai hiba miatt egy időre ki kellett állnia a bokszba, de Kovácsék ennek ellenére is maguk mögé tudták utasítani a vetélytársaikat. Görbe Soma a szintén a Superstock kategóriában induló csapatával technikai problémák miatt nem ért el a célvonalig. Számadó Máté, aki az EWC kategóriában versenyzett egységével, összesítésben a tizennegyedik, kategóriájukban a hatodik helyen fejezte be a futamot, pedig az elején még jóval hátrébb haladtak.
Kovács Bálint a belga Champion-MRP-Tecmas 9-es rajtszámú BMW-jére ülhetett fel, ami hatalmas sikerrel zárult számára. Kovácsék már az időmérőn is jól szerepeltek, hiszen a Superstock kategóriát tekintve a második, a teljes mezőnyt nézve pedig a kilencedik helyről vághattak neki a futamnak. Ugyan a rajt után hátracsúsztak, de rövidesen az összesített tizedik hely körül stabilizálták a helyzetüket.
Innen indultak el aztán előrefelé, nagyobb részben a kiváló tempójuk, kisebb részben pedig a riválisok kiesései miatt. A verseny második felére az összesített ötödik hely körül találták magukat, amivel vezették a kategóriájukat, sőt négykörös előnyt építettek ki az üldözőikkel szemben. Ám két és fél órával a leintés előtt jött a drámai fordulat: egy technikai hiba miatt ki kellett állniuk a bokszba, ahol tíz percet töltöttek. Ezalatt legfőbb riválisaik, a 41-es és az 55-ös egység is megelőzte őket.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
🏍 Endurance World Championship (@fim_ewc_official) által megosztott bejegyzés
Viszont Kovácsék nem adták fel, és a bokszból kijőve folyamatosan dolgozták le a hátrányukat. Végül nagyjából egy órával a kiállás után pont a magyar pilóta vette vissza a kategóriaelsőséget, amit ezután már nem is adtak ki a kezükből. Ráadásul, mivel a hajrában két EWC kategóriás motor is megállt, feljöttek az összesített dobogó harmadik helyére.
Kovács ezzel pályafutása legjobb eredményét érte el, mind a Bol d’Or, mind az Endurance-vb tekintetében. A Formula.hu mutatott rá, hogy legutóbb 1956-ban került sor magyar kategóriagyőzelemre ezen a viadalon, amikor Kurucz György és Reisz János nyert egy 250 köbcentis Pannóniával.
What a day for Champion-MRP-Tecmas 🙌
Winners of the Superstock class here at the #BoldOr 🏆#FIMEWC pic.twitter.com/Ojv8hVKwrV
— FIM EWC (@FIM_EWC) September 21, 2025
„Majdnem tökéletes volt – értékelte a versenyt Loris Cresson, Kovács egyik csapattársa a leintés után. – Őszintén szólva csak az a kis technikai problémánk volt a végén. Végig nagyon magas szinten teljesítettünk. Mindenki nagyon sokat beletett, az összes pilóta, az összes csapattag, és hát nagyon jó érzés, hogy befejeztünk.”
A Superstock kategória mezőnyében egy másik magyar pilótát is láthattak a nézők: Görbe Somát, aki a francia 3ART Best of Bike 36-os rajtszámú Yamahájával indult. Az egység a kategóriájukban a tizennegyedik, összesítésben a huszonnyolcadik rajthelyet tudhatta magáénak, amelyről többet is sikerült előrelépniük. Viszont nagyjából a futam felénél egy olyan problémával találkoztak, amelyet nem tudtak leküzdeni.
„Hajnali 2:23-kor a motor beállt a bokszba, ahol kiderült, hogy kilyukadt a hűtőnk. A szerelők azonnal munkához láttak, és mindent megtettek, hogy újra pályára küldjék a gépet. Sajnos a károk nagyobbnak bizonyultak a vártnál, így fájó szívvel, de biztonsági okokból a feladás mellett kellett döntenünk” – írták a csapat Facebook-oldalán.
A „nagyok” között, az EWC kategóriában nevezett a szlovák Maco Racing Team 14-es rajtszámú Yamahája, amelyen Számadó Máté kapott lehetőséget. A csapat a kategória tizennegyedik, összesítésben pedig a huszonkilencedik helyről rajtolt. Az indulás után folyamatosan tudtak javítani a helyezésükön, így végül a kategória ötödik, összesítésben pedig a tizenharmadik pozícióban szelték át a célvonalat.
Ami a mezőny és egyben az EWC kategória elejét illeti: az utolsó félórában két BMW is elfüstölt. Ezek közül a 37-es kiesése azt jelentette, hogy a futam- és a bajnoki győzelemért folyó verseny két szereplősre szűkült. A futamot végül az 1-es Yoshimura SERT Motul Suzukija nyerte, de ezzel is 1 ponttal elmaradt a második helyen célba érő Yamalube YART Yamahától, amely behúzta az összetettet. A Superstock kategóriában a Tecmas a kategóriagyőzelmével odaért a tabella harmadik helyére, míg a bajnoki címet a bronzérmes 55-ös National Motos Honda vitte el a második helyen végző 41-es Kaedear-Dafy-Honda előtt.