Giacomo Agostini úgy véli, Francesco Bagnaia bizonyos értelemben közte és Valentino Rossi között áll. A királykategóriában nyolc vb-címet szerző egykori pilóta a Ducati gyári csapatának párosára, Jorge Martínra és az Apriliára is kitért.
Francesco idei végső győzelmével az 500 köbcentiméteres kategória, illetve a MotoGP hatodik olasz világbajnoka lett. A Ducati versenyzője ezzel többek között két olyan egykori motoroshoz csatlakozott, akiket a közvélemény egésze a történelem egyik, ha nem a legjobb pilótáinak tekint: Giacomo Agostiniről és Valentino Rossiról van szó.
Természetesen Bagnaiát még közel sem lehet egy szinten emlegetni a két legendával, és az is erősen kétséges, hogy valaha felmerül-e mindez. A személyiségét viszont nyilvánvalóan össze lehet vetni Rossiéval és Agostiniéval, amit utóbbi meg is tett. „Bagnaia olyasvalaki, akit kedvelek – nyilatkozta a MARCA-nak. – Ő egy kicsit Valentino és köztem van. Rossi nagy showman volt, kedves és élénk személyiség. Pecco ennek az ellentéte, csendes és komoly. Jó trió vagyunk a különbözőségeinkkel, de ugyanazzal a szenvedéllyel.”
Könnyen lehet, hogy Bagnaia jövőre csapaton belül is óriási kihívással fog szembenézni, hiszen a Ducati gyári istállója Enea Bastianinit igazolta le a távozó Jack Miller helyére. A 25. születésnapját pénteken ünneplő versenyző tehetségéhez kétség sem férhet, hiszen a Gresini színeiben a harmadik pozícióban zárt az összetettben.
„Két dudást egy csárdában tartani mindig bonyolult – válaszolta Agostini az erre vonatkozó kérdésre. – Az embernek a csapattársa az elsődleges riválisa, de végső soron mindenkit le kell győznie, ha bajnok akar lenni. Egy erős csapattárssal ugyanakkor nem jöhetnek szóba olyan kifogások, mint hogy a motor versenyképes-e vagy sem.”
Mivel a Ducati Bastianini mellett tette le a voksát, Jorge Martín 2023-ban is a Pramacnál fog versenyezni. Agostini úgy véli, érdemes lesz odafigyelni a spanyol pilótára. „A Ducati hisz Jorge Martínban, és amennyire csak lehetséges, segíteni fogja őt jelentette ki. – A Pramac csapatánál minden adott a győzelemhez, és nagyon közel áll a gyári istállóhoz.”
Embed from Getty ImagesA 80 éves exmotoros egy másik gyártóra, az Apriliára is kitért. A szintén olasz alakulat elsősorban Aleix Espargaró révén kiválóan kezdte az előző idényt, de miután elvesztették a koncessziós jogaikat, hullámvölgybe kerültek, ráadásul Maverick Viñales nem hozta csapattársa szintjét. Agostini bízik benne, hogy jövőre ismét ott lesznek az élmezőny környékén.
„A problémák előtt ők jelentették a meglepetést – fogalmazott. – Senki nem számított erre a rajtra, Aleix Espargaró pedig remek versenyeket futott, míg Maverick Viñales kevésbé volt kiegyensúlyozott. [Képes volt] nagyszerű teljesítményt nyújtani, amely a visszafogottabb napokkal váltakozott. Kíváncsian várom a teszteket és az első versenyeket 2023-ban, remélem, hogy újra az élen láthatom őket.”