back to top
2024. november 22. 16:25
KezdőlapMotoGPAz Aprilia csapatfőnöke elmondta, min kellene változtatni egy MotoGP-hétvégén

Az Aprilia csapatfőnöke elmondta, min kellene változtatni egy MotoGP-hétvégén

Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója beszélt a MotoGP-hétvégék kialakításáról, és arról, hogy mit kell jobban csinálnia a világbajnokságnak – a Forma-1-hez képest is.

Massimo Rivola úgy véli, hogy a MotoGP új formátuma, a szombati sprintverseny (a negyedik edzés helyett) megfelel a Aleix Espargarónak, ahogyan az olasznak is.

Az Aprilia versenyfőnöke ugyanakkor azt is elismerte:

„Talán az első évben néhány sprintversennyel kellett volna kezdenünk, hogy teszteljük. Úgy gondolom, hogy – GP-hétvégénként két futammal – kevesebb, például 18 nagydíjat kellene rendeznünk.”

„Én még azt is támogattam, hogy a bemelegítést teljesen töröljék. Szerintem a bemelegítés időpocsékolás. Statisztikailag ez okozza a legtöbb bukást. Ennek tulajdonképpen egy olyan etapnak kellene lennie, ahol a versenyre vonatkozó végső beállításokat végzed el. De a bemelegítésre akkor kerül sor, amikor a pálya hőmérséklete 20 fokkal alacsonyabb, mint a versenyen. Azonban el kell ismernem, egyetértek, amikor azt mondják, hogy néhány kör elég ahhoz, hogy ellenőrizzük, minden működik-e.”

„Úgy veszem észre, hogy a Dorna egyre inkább marketingkörnyezetet kezd kialakítani. Az emberek látni akarják a versenyzőket. Ha például Amerikában vagy, és van szerencséd elmenni az Indy 500 mérföldes versenyre, vannak napok, amikor a versenyzők leülnek egy asztalhoz, és kilométeres sorok állnak, mert mindenki autogramot szeretne. Az emberek a sorozat főszereplőit akarják látni.”

„Azokkal az emberekkel kell együtt dolgozni, akik a versenyhétvégén a helyszínen vannak. Ugyanakkor a tévénézők is megkapják az igényt, hogy ott legyenek, amikor látják, hogy tele vannak a lelátók. Mert akkor nézőként el tudom képzelni, hogy a versenyen kívül más is van. Emlékszem például arra, hogy régebben sok koncert volt a versenyhétvégéken. Azt mondták, hogy ez nem működik, de…”

Le Mans például sikeres példának számít ebben a tekintetben. „Igen, Le Mans egy szuper esemény. De azt is figyelembe kell venni, hogy Franciaországban csak egy futam van. Olaszországban viszont kettő, Spanyolországban pedig eddig négy. A francia promóter sokat tesz azért, hogy vonzza az embereket, például a jegyárakkal.”

„A Forma-1-es jegyek nagyon drágák. Nekünk a MotoGP-ben van VIP Village, nekik van Paddock Clubjuk, és most már Super Paddock Clubot is csinálnak – 10 ezer euró egy jegy, ez sok pénz, de a Forma-1-ben működik. Lehet, hogy először csökkenteni kell az árakat, hogy az embereket a pályára csalogassuk, és aztán újra emelni. Szerintem egyre többet kell reklámoznunk, és más módot kell találnunk. Mint Le Mans-ban, ahol a 24 órás klasszikus versenyzők egyfajta felvonulást tartanak a városban. El kellene kezdenünk gondolkodni ezen.”