Franco Morbidelli megerősítette csapattársa, Fabio Quartararo szavait, és kijelentette, egy körön nagy a lemaradásuk az élmezőnyhöz képest. Ami viszont a versenybeállításokat illeti, továbbra is biztatóak a Yamaha kilátásai.
A Yamaha számára biztatóan indult az idei év, hiszen a shakedownon két napot is az élen zártak, és ami ennél is fontosabb, a tavalyinál jobbnak tűnt a motor végsebessége. Egy ideig a teszt sem alakult rosszul számukra, hiszen Fabio Quartararo a negyedik pozícióban végzett a második napon, de a vasárnap már korántsem volt ennyire biztató a japán gyártó szempontjából.
Ismét a Ducati az élen, Rossi versenyzője a teszt legjobb idejével zárt, a Honda szenved
Aznap, amikor szinte mindenki gyorsult, Quartararo ezt nem tette meg, és csapattársa, Franco Morbidelli is csak minimálisan. Ez részben annak is köszönhető, hogy a körülmények balszerencsésen jöttek ki számukra, de 2021 világbajnoka rémálomnak titulálta az egykörös tempót. Az olasz versenyző csatlakozott hozzá, még úgy is, hogy teljes katasztrófáról egyáltalán nincs szó.
A végsebesség rendben a Yamahánál, de mégis szenved a korábbi világbajnok
„Sok-sok jó dolog volt, amit kipróbáltunk – értékelt Morbidelli, aki a huszadik legjobb időt motorozta a teszten. – Az erőforrás jobb lett, aminek örülök. A csapat nagyszerű munkát végzett ezen a téren, és igyekeztünk kipróbálni, illetve megérteni a dolgokat. Szóval ez pozitívum, de van egy hatalmas negatív aspektusa is a napnak, ami a gyorskör. Sajnos csak egy gyorskört futottam, aztán elkezdett esni az eső, de szerintem nem mentem volna sokkal jobban. Ez a nap negatív aspektusa, de a csapat dolgozni fog, és a portimãói tesztre megpróbálunk ezen javítani.”
A háromszoros MotoGP-futamgyőztes kiemelte, hogy versenybeállításokkal nincs gond, tehát csak az egykörös tempóval vannak problémák. Mindezt az eredményjelző is visszaadja, hiszen míg Luca Marini 1:57.889 másodperccel végzett az élen, amivel mindkét Yamahát több mint 1 másodperccel megelőzte. Morbidelli ugyanakkor hozzátette, hogy nem ez a maximum a részükről.
„A motor nem működik friss gumikkal és alacsony üzemanyagszinten – szögezte le. – Új abroncsokkal és versenyre való [üzemanyag-mennyiséggel] igen. Azonban új gumikon és könnyű motorral valahogy nem vagyunk képesek ’57-es körre, mint [Marini és Francesco Bagnaia]. Mi ’58-as kört tudtunk [futni], ami bosszantó. Tudjuk, hogy a potenciálunkat tekintve teljesen más [szinten vagyunk], és úgy érzem, hogy a motorban nem ennyi van. Ugyanakkor biztos vagyok benne, hogy a mérnökök dolgozni és javítani fognak ezen.”
Morbidelli egyébként egy új vázat is kipróbált, de elmondása szerint érdemben nem tudta tesztelni. Ennek következtében a március 11-én és 12-én esedékes portimãói teszten folytatja a kísérletezést a különböző alkatrészekkel. A 28 éves motoros elárulta, hogy már most eldőlni látszik, hogy koncepció terén melyik irányba mennek. Ugyanakkor a Yamahának már nincs sok ideje, és nem kizárt, hogy az idei szezonban élesen kontraszt lesz az időmérős és a futamokon mutatott teljesítményük között.