Bár jóval kevesebben vannak, a MotoGP szurkolói összességében jobban ismerik szeretett sportágukat, mint az F1-es rajongók, derül ki az RNF többségi tulajdonosának elemzéséből. A márka más sportágakon keresztül akarja népszerűsíteni a csapatot.
A MotoGP és a Forma-1 egyaránt a saját szakágának csúcskategóriája. Ennélfogva a két sorozat között van valamekkora rivalizálás, ami kívülről nem feltétlenül érzékelhető. Ugyanakkor mindkét széria vezetésének bizonyos szempontból hasonló érdeklődési körrel rendelkező szurkolókat kell elcsábítania, még akkor is, ha nyilvánvalóan nem teljes az átfedés.
A CryptoDATA ennek kapcsán készített egy elemzést. A kiberbiztonsággal foglalkozó vállalat helyzete azért érdekes ebben a tekintetben, mert mindkét sportágban jelen van. Ami a MotoGP-t illeti, ez a cég az RNF csapatának többségi tulajdonosa, míg az F1-ben az Alfa Romeo istállójának a technikai partnere. Az elemzésből kiderült, hogy a két szurkolótábor mérete hozzávetőlegesen hogyan aránylik egymáshoz.
„A MotoGP jelenleg a Forma-1 harminc százalékánál van, ha reálisak akarunk lenni – jelentette ki Bogdan Mărunţiş, a CryptoDATA globális stratégiáért felelős szakembere. – A Forma-1-ben a Netflix miatt nőtt a rajongótábor. Most már kétféle felhasználójuk van: a tizenhét és huszonnégy év közötti fiatal srácok, valamint a huszonnégy év felettiek, akik a MotoGP [rajongótáborával] egyidősek. Az átlagos költségvetés, amit egy drukker a MotoGP-re fordíthat, nem olyan magas, mint a Forma-1-ben, de megvan az az előnyünk, hogy egy MotoGP-rajongó igazi szurkoló. Egy Forma-1-rajongó lehet, hogy a Netflixen látta a [sportágat], és jobban szereti az életstílust, mint a versenyzést. Azonban jó a marketing, működik a felhajtás, és nő a rajongótáboruk.”
Valóban, azok, akik hosszú ideje, bőven a Mărunţiş által említett Drive To Survive 2019-es megjelenése előtt követték a Forma-1-et, azok sokszor panaszkodnak a sportág rajongóinak felhígulására. Mindez abban nyilvánul meg, hogy az új drukkerek közül sokan nem annyira ismerik magát a sportágat, míg a MotoGP-ben ez azért jóval kisebb arányban van így.
„Véleményünk szerint a MotoGP jóval szilárdabb szurkolótábororral rendelkezik – fogalmazott a CryptoDATA társalapítója és egyben vezérigazgatója, Ovidiu Toma. – Ez olyan rajongót jelent, aki valóban érti a sportágat. [Tudja] a versenyzők nevét, a számokat, a történelmet, a motorok márkáit és a csapatoknak legalább néhány sikerét [ismeri]. A másik oldalról, ha megnézzük a Forma-1-et, az újonnan kialakult rajongói bázis egy része a státusz miatt van ott.”
Felmerülhet a kérdés, hogy miért volt szükség erre az elemzésre. Nos, a cég szeretné növelni az RNF ismertségét. Erre persze több módszer létezik, ők pedig a keresztpromócióval akarnak próbálkozni. Mindez azt jelenti, hogy más sportágakon keresztül hirdetnék a csapatot. Itt nemcsak a Forma-1-re kell gondolni, hanem a MotoGP-től annál sokkal távolabb álló sportágakra is.
„Egyértelműen azt vizsgáljuk, hogy miként lehetne összekapcsolni, mert a Forma-1 és a MotoGP szurkolói bázisa nem pontosan fedi egymást, csak egy kis részben – magyarázta Toma. – Már próbálták korábban, láttam néhány más kampányt, és azok sikeresek voltak. A tenisztornákat és más sportágakat is vizsgálunk, amelyek nem fedik egymást a MotoGP-vel. Ha az ember növeli a saját csapatának és a versenyzőinek [ismertségét], akkor a MotoGP-t is automatikusan népszerűsíti. Az egyik módszer, amellyel a CryptoDATA az RNF alakulatának ismertségét kívánja növelni, a keresztpromóció más sportágakkal, köztük az F1-gyel.”