Valentino Rossi MotoGP-alakulatát többször hírbe hozták már azzal a lehetőséggel, hogy jövőre vagy két év múlva a Ducati helyett Yamahával állna rajthoz a királykategóriában. Vajon lehet realitása egy ilyen döntésnek?
A www.motociclismo.es hírportált is foglalkoztatja a kérdés, 5 pontban foglalták össze, hogy amennyiben ez a megállapodás megszületik, milyen okok állhatnának a háttérben. Jelen pillanatban nem tűnik jó lépésnek a váltás, hiszen a Ducatival gyümölcsöző a kapcsolat, Argentínában az idei szezon második fordulóján az első győzelmet is bezsebelte a csapat Marco Bezzecchi révén. De nézzük, mi tenné logikussá ezt a lépést a spanyol portál szerint.
Előre lépkedés a kategóriákban a Yamahával a VR46-os tanítványok számára
A VR46 és a Yamaha együtt szerepel a Moto2-es világbajnokságban a VR46 Master Camp csapattal. A kilencszeres világbajnok és a Yamaha több szempontból is összekapcsolódik, hiszen Valentino Rossi 16 idényt húzott le a japán márka motorján. A váltással az Akadémiáról és a VR46 Master Campből kikerülő tehetségek számára egyfajta ranglétrát biztosíthatnának a Yamaha támogatásával.
Erről a kapcsolatról korábban Lin Jarvis, a Yamaha főnöke is beszélt: „Természetesen rengeteg megbeszélés zajlik a VR46-tal. Szorosan együttműködünk velük, ők vezetik a Moto2 Master Camp csapatunkat, nagyon szoros a kapcsolatunk Valentinóval. A logika azt mondaná, hogy ez egy jó irány lenne számunkra. Valentinónak két abszolút ígéretes versenyzője van Marco Bezzecchi és Luca Marini személyében. Mi pedig Yamaha motorokkal támogatjuk a VR46 Riders Academy-t. Ez az irány tökéletes lenne, csak a Ducatival 2024-re szóló szerződésük van…”
Státusz
Jelenleg a Ducatinak a Mooney VR46 csupán a harmadik vagy negyedik számú csapat a MotoGP-ben. Amennyiben Yamahára váltanánk, második számú alakulattá léphetnének elő, gyári támogatással. Ez most még nem tűnik kecsegtetőnek, hiszen a Yamaha szenved, de amennyiben a hangvillások magukra találnak és folyamatban lévő fejlesztéseik beérnek, ez akár jól is elsülhetne a „Doktornak” és istállójának.
Tavalyi versenygép a Ducatinál
A Ducati jelenleg a tavalyi konstrukciójú motort, azaz a GP22-t biztosítja Bezzecchi és Marini számára. Ez a szezon kezdetén jelenthet némi előnyt, hiszen egy kiforrott versenygépről van szó, de az idény előrehaladtával a gyári motorokat fejleszteni fogják, az ő motorjaikat pedig nem, ami hátrányt jelenthet a többiekkel szemben. Ha a VR46-csapat bajnoki címben akar gondolkodni, akkor olyan motorra van szükségük, ami nem az előző évből való, és nem kerülnek hátrányba vele a hónapok múlásával.
Folyamatos fejlesztések a Yamahánál
A Yamahánál már a szezon elején ugyanolyan motorjuk lenne, mint a gyári csapatnak, vagyis hasonló státuszt élveznének, mint a Ducatinál a Pramac.
Franco Morbidelli
Morbidelli is a VR46 Akadémia növendéke. Argentínában bemutatott jó teljesítménye ellenére nagyon vékony jégen jár és nagy valószínűség szerint a gyári Yamaha nem fog szerződést hosszabbítani vele. A napokban Toprak Razgatlıoğlu számára ismét tesztlehetőséget biztosít a Yamaha az M1-el, ami árulkodó jel lehet jövőjére nézve.
Akár gondolkodhatnak Rossiék abban, hogy Morbidellit szerződtetik a csapatba Luca Marini mellé, amennyiben a korábban felreppent pletykák beigazolódnak, miszerint Marco Bezzecchi a Pramachoz léphetne tovább.