Franco Morbidellinek be kellett érnie a tizenegyedik hellyel a Spanyol Nagydíjon. A Yamaha versenyzőjének a kelleténél több kockázatot kellett vállalnia a verseny elején a Michelin gumik miatt.
A verseny végén az olasz-brazil versenyző a sajtónak nyilatkozva elismerte, hogy a bajnokságban végrehajtott változtatások és az új keverékek miatt a versenyzőknek az első két körben kockáztatniuk kell, mielőtt a verseny olyan szakaszába lépnek, ahol a motorjuk stabilitását kell kontrollálniuk:
„Számomra az összes bukás egyik fő oka a gumik viselkedése. Minden versenyző futama attól függ, hogy hány pozíciót szerez a rajtnál, és hol áll két kör után. Onnantól kezdve a gumik hőmérséklete megemelkedik, és nem tudsz mást tenni, mint lehűteni őket, és megtalálni a módját, hogy talpon maradj.”
Két MotoGP-pilóta is agyrázkódással versenyzett az előző hétvégén?
A vasárnapi jerezi verseny egyik kulcsmomentuma a csapattársa, Fabio Quartararo és Miguel Oliveira közötti baleset volt, amely során a portugál versenyzőt a pálya orvosi központjába kellett szállítani, a francia pedig hosszú körös büntetést kapott.
„Ez nevetséges. Érdekes lenne, ha a biztonsági bizottság meg tudná magyarázni, hogy miért, hiszen esetemben nem tették meg. Kértem magyarázatot, de nem értettem, mi állt a döntésük hátterében, ami alapján kockázatosnak ítélték meg a manőveremet, amit szombaton a sprintversenyen mutattam be. Kíváncsi lennék a mondanivalójukra, és arra, hogy ezek az emberek miért nem tudják megindokolni a döntéseiket a média előtt. Itt csak a versenyzők adnak hangot mindennek.”
„A FIM sok mindent eltitkol előlünk, és nincs párbeszéd senkivel, sem a versenyzőkkel, sem az újságírókkal. Ezért azt kérdezem magamtól, hogyan tudnánk javítani ezen? Nekik megvan a saját elképzelésük, a versenyzőknek egy másik, és nem hasonlítjuk össze őket.”