back to top
2024. november 22. 11:42
KezdőlapMoto2A közúti motorozás szempontjából is fontos a MotoGP előszobáját érintő változás

A közúti motorozás szempontjából is fontos a MotoGP előszobáját érintő változás

Bár a bejelentés csúszott néhány napot, múlt héten hivatalossá vált, hogy 2024 és 2026 között a Pirelli lesz a Moto2 és a Moto3 gumiszállítója. Az olasz gyártó egyik vezető beosztású embere elmondta, hogy ez miért fontos az ő szempontjukból.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, egybehangzó sajtóértesülések szerint a Pirelli és a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna már a legutóbbi, asseni futamhétvégén be akarták jelenteni, hogy jövőre az olasz gyártó lesz a Moto2 és a Moto3 gumiszállítója. Ez akkor végül nem történt meg, aminek azóta sem lehet tudni a pontos okát, csupán feltételezések és pletykák láttak napvilágot.

Az viszont egyértelmű volt, hogy a halasztás ellenére előbb-utóbb hivatalossá fog válni a hír, és ez múlt héten meg is történt. A Pirelli 2024-től 2026-ig kötött szerződést a Dornával, így ebben az időszakban ők fogják kiszolgálni a MotoGP előszobájának tekinthető Moto2-t és Moto3-at. Ezzel a lépéssel a Dunlop kiszorul a két sorozatból, amelyeknek a létrejöttük óta az ügyfelei voltak.

A Pirelli ezzel még inkább jelen lesz a motorsportban, hiszen a Superbike- és a Supersport-világbajnokság mezőnyének már évek óta ők szállítják a gumikat. Az ilyen döntés pedig nemcsak azért fontos lépés egy gyártó esetében, mert erőforrásokat kell szánni az új sorozatokra, hanem azért is, mert így még több információt hasznosíthatnak a motorsporton kívül.

Elképesztő figyelmetlenség miatt maradt el egy fontos bejelentés a legutóbbi futamhétvégén?

„Annyit tudok mondani, hogy örülök, hogy a kollégáink elérték azt a célkitűzést, hogy a Moto2 és a Moto3 beszállítói legyünk – válaszolta Mario Isola, a Pirelli autóversenyzésért felelős sportigazgatója az Forma-1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén a P1race.hu kérdésére. – A Superbike-ban óriási tapasztalattal rendelkezünk, ez pedig egy újabb lehetőség arra, hogy gumikat fejlesszünk, amelyeket a közutakon tudnak használni. A Forma-1-ben, illetve a motorsportban is az a filozófiánk, hogy kifejlesszük a know-how-t és a technológiát, amelyet aztán átvihetünk az utcai gumikba.”

A motorsport minden ágára jellemző, hogy az abban részt vevő gyártók igyekeznek felhasználni az ott megszerzett tudást az utcai gépek esetében, legyen szó akárhány kerékről. Mindez hatványozottan igaz, amikor a csúcskategóriákról vagy annak betétsorozatairól beszélünk. A Pirellinek ráadásul a Moto2-vel és a Moto3-mal könnyebb dolga van, mint a Forma-1-gyel.

„A motorok esetében ez nyilvánvalóan gyorsabb, mert ugyanazokat az abroncsokat adják el az üzleteinkben – folytatta az olasz szakember. – Én nem vagyok részese a motoros tevékenységünknek, de a Pirelli tagjaként örülök, hogy van egy ilyen lehetőségünk, mert ez megmutatja a motorsport iránti általános elkötelezettségünket. Szóval szerintem ez egy pozitív dolog.”