Paolo Bonora elárulta, az Aprilia nem érte el a kitűzött célokat az idei szezon első részében, de a továbbiakat illetően optimista. A gyári alakulat csapatfőnöke azt is tudja, hogy mely területen a leggyengébbek.
A szezon előtt egyértelműnek tűnt, hogy idén is a Ducatié lesz a legjobb motor, ami pedig a többi gyártót illeti, a legtöbben úgy vélekedtek, hogy az Aprilia lehet a legközelebb a bolognaiakhoz. Nos, a szezonnyitó ennek megfelelően is alakult, hiszen Maverick Viñales a második helyet szerezte meg a futamon, utána a KTM vette át az első számú üldöző szerepét.
Massimo Rivola elmondta, miért nem változtatott gyári versenyzőpárosán 2024-re
Az Aprilia ezzel szemben legtöbbször a középmezőnybe süllyedt, ami nagy csalódás azok után, hogy Aleix Espargaró tavaly szinte végig a bajnoki címért küzdött. A portimãói dobogóhoz azóta is csak egyet sikerült hozzátenni a legutóbb, asseni hétvégén, a sprintfutamon pedig egyszer sem végeztek az első háromban. Az RNF-et illetően ennél is rosszabb a helyzet: Miguel Oliveirát sérülések hátráltatták, Raúl Fernández pedig nem nyújt meggyőző teljesítményt. A várakozáson aluli eredmények ellenére azonban elégedettek a versenyzőkkel.
„Nehéz valami jót mondani, mert nem értük el a szezon első felére kitűzött céljainkat, annak ellenére, hogy megtettük az előrelépést a motorral – nyilatkozta Paolo Bonora, a gyári istálló csapatfőnöke a MotoGP hivatalos honlapjának. – Jobb, mint az előző szezonban, de sok okból nem a legjobb eredményeket értük el, például a sérülések és az időjárási körülmények miatt, mint Argentínában. Elégedettek vagyunk a versenyzőinkkel, mert látva Aleix és Maverick energiáját, de Miguelét és Raúlét is, úgy érezzük, hogy most abban a helyzetben vagyunk, hogy technikai fronton újabb lépést tegyünk, hogy a versenyzőinknek olyan önbizalmat biztosítsunk, amelyre szükségük van ahhoz, hogy jobb eredményeket érjenek el az idény következő részében.”
Az Aprilia sokszor meggyőző teljesítményt nyújtott az edzéseken, előfordult, hogy mindkét pénteki gyakorlást az első két helyen zárták a gyári versenyzők. A jó formát azonban nem tudták átmenteni az időmérőre, amelyet általában a Ducati és a KTM motorjai uralnak. Innentől kezdve pedig a pilótáknak nehéz dolguk van, főleg úgy, hogy sokszor előzni sem könnyű.
„A MotoGP-bajnokság most olyan magas szinten van, hogy még egy tized is azt jelenti, hogy az ember az első öt között vagy az első tíz mögött van – folytatta Bonora. – Javítanunk kell a pályaesemények közötti munkamódszeren a garázsban, hogy mindent tökélyre fejlesszünk. Őszintén szólva tudjuk, hogy a leggyengébb pontunk a fékezés, és ebben a helyzetben nagyobb magabiztosságot kell adnunk a pilótáinknak, különösen a verseny alatti előzések során.”
Az Aprilia jelenleg 121 pontnál tart a gyártók pontversenyében, ezzel a harmadik helyet foglalják el, 164 egységgel lemaradva a listavezető Ducatitól. A csapatok között a gyári alakulat az ötödik, míg az RNF a tizedik pozícióban áll, a pilóták közül pedig Espargaró van a legmagasabban: a spanyol versenyző eddig 77 pontot gyűjtött, amivel a nyolcadik.