Álex Márquez elmondta, Gigi Dall’Ignának, a Ducati Corse vezérigazgatójának hozzáállása megdöbbentette, amikor megérkezett az olasz gyártóhoz. A spanyol versenyző méltatta a motorját, de egy gyengeséget azért megemlített.
Álex Márquez az idei szezonra nemcsak csapatot, hanem gyártót is váltott, és három év után elhagyta a Hondát. A 27 éves motoros a Ducatihoz, illetve azon belül a Gresinihez igazolt, és bár többször is dobott el pontokat bukásával, a váltás így is bejött számára. A spanyol versenyzőnek még a sprintfutamokat nem számítva is több pontja van nyolc forduló után, mint amennyit tavaly egész idényben gyűjtött.
A MotoGP világán belül többé-kevésbé közmegegyezés, hogy a Ducati jelenlegi sikereinek legnagyobb letéteményese a gyártó versenyrészlegét irányító Gigi Dall’Igna. Nem véletlen, hogy Márquez is az ő nevét említette meg, amikor arról kérdezték, hogy mi lepte meg a leginkább az olasz gyártónál. A kétszeres világbajnok ugyanis olyasmit tapasztalt, amit a Hondánál nem.
„Gigi Dall’Igna és csapata az összes edzés után végigmegy minden egyes Ducati-versenyzőn – nyilatkozta a DAZN műsorában. – Mindig három van. Igazából ez lepett meg a legjobban, amikor megérkeztem. Mondták nekem [hogy ez a szokás], és a valenciai teszten a bokszban háromszor is megtörtént a nap folyamán. Ez sokkolt, ötleteket adott és segített nekem.”
Álex Márquez: Az ütközések néha frusztrálók, de mentálisan erősebbé tesznek
Márquez számára kifejezetten jól indult a szezon. Már a portimãói ötödik helye is dicséretre méltó, de Argentínában robbantott igazán nagyot. A spanyol versenyző Termasban megszerezte pályafutása első pole pozícióját a MotoGP-ben, majd felállhatott a dobogóra. Bár a Gresini csak a Ducati tavalyi motorjait használja, a háromszoros MotoGP-dobogós így is azt érzi, hogy a versenygép szinte minden területen erős.
„A Ducati elég sok jó tulajdonsággal rendelkezik, nem tudok csak egyet kiemelni – fogalmazott. – Az egész csomagjuk, ahogyan irányítják, ahogyan dolgoznak, amit a motor nyújt, általánosságban minden jó. Azt mondanám, hogy nincs gyenge pontjuk, Talán kanyarodásnál kicsit jobban küszködünk, de a többi [területen] nagyon jó, mind a fékezés, mind a kigyorsítás, mind a stabilitás szempontjából. Tudni kell, hogyan lehet a legtöbbet kihozni a helyzetből. Szerintem ez nemcsak a motorról vagy nemcsak az elektronikáról szól, hanem arról, hogyan kombináljuk az erőforrásban lévő erőt az elektronikával, és hogyan visszük át azt a hátsó kerékre.”
Márquez úgy érkezett meg a királykategóriába, hogy előtte mindkét kisebb géposztályban megszerezte a világbajnoki címet. A Hondánál eltöltött időszaka aztán csalódást keltő volt, hiszen azok után, hogy a 2020-as Francia és Aragóniai Nagydíjon egyaránt a második helyen ért célba, még csak dobogóra sem állhatott. A Gresini versenyzője ugyanakkor hangsúlyozta, ez már így is jóval több, mint amiről gyerekként álmodott.
„Mindig azt mondtam, hogy ha bajnok leszek a MotoGP-ben, hazamegyek – jelentette ki. – Mindent megtettem volna, azonban már most sokkal többet tettem, mint amennyit [valaha is] elképzeltem. Végül is, amikor az ember kicsi, el sem tudja képzelni, hogy két bajnoki címet szerez, futamokat nyer, és dobogóra áll. Szóval már most sokkal többet értem el, mint amiről kiskoromban álmodtam.”