A MotoGP világbajnoka, Pecco Bagnaia a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában felidézte karrierje legnehezebb időszakát, és elárulta, hogyan segítette ki az Aspar csapat ebből a válságból.
Pecco Bagnaia eddigi versenyzői pályafutása csúcsát érte el, amikor 2022-ben megnyerte a világbajnoki címét a királykategóriában. Az odáig vezető út azonban nem volt mindig könnyű a 26 éves versenyző számára. A SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában elárulta, miért is gondolt időnként arra, hogy feladja.
Bagnaia 2012-ben kezdte pályafutását a spanyol CEV Repsolnál bajnokságban, ahol Álex Márquez és a német Luca Amato mögött a harmadik helyen végzett.
„Ott mindig az élen harcoltam Rins és Márquez ellen, de akkor rájöttem, hogy még nem állok készen a világbajnokságra, ezért akartam még egy évig a spanyol bajnokságban maradni.”
Hamarosan Pecco Bagnaia lehet minden idők legeredményesebb Ducati-pilótája a királykategóriában
Az olasz tervei azonban megváltoztak, amikor 2013-ban a Moto3-ban debütált az FTR Hondán Romano Fenati mellett a Team Italia színeiben. Bagnaia később így nyilatkozott: „Ez volt pályafutásom legnagyobb hibája. A Dorna versenyzője voltam, és a világbajnokságban akartak látni. Innen jött ez az elhamarkodott lépés.”
A szezon kiábrándítóan alakult. Bagnaia 17 versenyen még az első 15-be sem jutott be.
„Ezek a tapasztalatok ma már segítenek abban, hogy megbirkózzak a nehéz helyzetekkel, mert akkoriban megtanultam, hogy soha ne adjam fel.”
A 2015-ös szezonra a Ducati sztárja átigazolt Jorge Martínez gyári csapatához, ahol fokozatosan jöttek az első sikerek. Az első Moto3-as dobogót Le Mans-ban két győzelem követte 2016-ban, majd további négy top 3-as helyezés és egy negyedik hely a világbajnokságon.
A spanyol bajnokságban, valamint Aspar Martínez mellett Bagnaia megtanult spanyolul is, és néha még ma is meglátogatja a csapatot, amelynek annak idején a sikereit köszönhette.
„Ők adták nekem annak idején a motivációt, hogy újra a csúcsra jussak. Hálás vagyok nekik ezért.”
Az Aspar csapat évek óta a GP-paddock állandó szereplője, és számos versenyzőt segített sikerre a Moto3-as és Moto2-es géposztályokban. A múltban olyan versenyzők, mint Mattia Pasini, Álvaro Bautista, Nicolás Terol, Jonas Folger és Jorge Martín számtalan sikert hoztak a csapatnak, többek között négy világbajnoki címet a 125 köbcentisek között és két világbajnoki címet a Moto3-ban Albert Arenas (2020) és Izan Guevara (2022) révén.