Neil Hodgson, a televíziós szakértőként dolgozó korábbi Superbike-világbajnok szerint Johann Zarcót a pénz motiválta, amikor aláírt az LCR Hondához. Ő és kollégája, a szintén világbajnok Sylvain Guintoli egyetértettek abban, hogy az egész MotoGP-közösséget meglepte a döntés.
Bár a Pramac csak vasárnap erősítette meg, valójában már szombaton fény derült az idei átigazolási piac eddigi legmeglepőbb fejleményére: Johann Zarco 2024-től az LCR Hondánál fog versenyezni a Yamahához távozó Álex Rins helyén. Sokan azonban nem értik, hogy a francia versenyző miért dobja el magától a mezőny legjobb motorját a jelenlegi legrosszabbért.
Hivatalos: Zarco pályafutása az LCR-nél folytatódik 2024-től
Ő maga természetesen igyekezett elmagyarázni, hogy miért a japán gyártót választotta. Mondandójában kitért arra, hogy egyébként sem biztos, hogy maradhatott volna a Pramacnál, emellett hangsúlyozta, hogy bár most nehéz helyzetben van, hisz abban, hogy a Honda képes kilábalni a gödörből. A jelenleg a TNT Sports szakértőjeként dolgozó Neil Hodgsont azonban mindez nem győzte meg.
„Szóval kapott egy ajánlatot, hogy maradjon a Ducatinál a következő szezonra, vagy felülhet a Hondára – fogalmazott gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyében is megforduló 2003-as Superbike-világbajnok. – »Mutassátok a pénzt!« Nem lehet őt hibáztatni, a pályafutása végéhez közeledik. Nemcsak hogy egy Hondára kerül, nem egy gyári istállónál lesz, hanem az LCR csapatánál, hosszú távú szerződéssel. Ez egy furcsa lépés, a paddock megdöbbent.”
Ez utóbbiban kollégája, a 2014-es Superbike-vb-t megnyerő Sylvain Guintoli is egyetértett vele. A francia exversenyző azért furcsállja Zarco döntését, mert egyszer már mindenki láthatta, hogy mi történik, amikor nincs elég versenyképes motorja. Igaz, erről maga az érintett úgy fogalmazott, hogy most már másképpen fog hozzáállni a helyzethez, mint 2019-ben.
Zarco elárulta, miért ül át a szárnyaló Ducatiról a szenvedő Hondára
„Ez annak tudatában furcsa, hogy mit művelt a KTM-nél – fogalmazott Guintoli. – Tisztességes gyári szerződése volt. Néhány futam után elbukta, mert nem tudott megbirkózni azzal, hogy nem volt versenyképes. Akkoriban a projekt még növekedett. Lényegében a Ducati mentette meg. Ebből a szempontból sokkoló.”
Ami a fizetést illeti, egyes jelentések szerint Zarco kétszer annyit fog keresni a Hondánál, mint amennyit most a Ducatinál kap. Ettől függetlenül persze sportszakmailag továbbra is megkérdőjelezhető az átigazolás, és Hodgson nem is titkolta, hogy egyáltalán nem optimista. „Meglátjuk, mi történik, bár nincsenek jó érzéseim ezzel kapcsolatban” – mondta.