back to top
2024. május 07. 18:33
KezdőlapMotoGPZarco elárulta, miért ül át a szárnyaló Ducatiról a szenvedő Hondára

Zarco elárulta, miért ül át a szárnyaló Ducatiról a szenvedő Hondára

Johann Zarco elmondta, könnyen lehet, hogy akkor sem maradhatott volna a Pramacnál, ha egyébként nem ír alá az LCR-hez. A francia versenyző hangsúlyozta, karrierje következő fejezetét másképp fogja kezelni, mint anno a KTM-mel való sikertelen próbálkozást.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Johann Zarco jövőre az LCR Hondánál folytatja pályafutását. Nem sokkal az Osztrák Nagydíj leintése után ezt jelenlegi csapata, a Pramac is megerősítette, így most már teljesen biztos, hogy a szezon végén a felek útjai elválnak. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a 33 éves pilóta miért váltott a mezőny egyértelműen legjobb motorjától a jelenlegi legrosszabbra.

A francia versenyzővel kapcsolatban már korábban megjelent a pletyka, miszerint veszélyben lehet a helye a mostani istállójánál. Ezt félig-meddig ő is megerősítette, és szavai alapján arra lehet következtetni, hogy a Ducati a Gresinihez akarta őt betenni, amely jövőre is egyéves motorokat fog használni. Zarco így időszerűnek látta a váltást.

„Néhány hétig gondolkodnom kellett rajta – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – [Annak ellenére, hogy] három évig jó eredményeket értem el a Pramac csapatával, nehéz volt most újra aláírni. Sok a versenyképes Ducati, sok a fiatal srác, szóval úgy tűnik, nehéz volt elérni az újabb aláírást, és még az sem lett volna biztos, hogy a Pramacnál vagy egy másik ducatis csapatnál leszünk. Szóval az ajánlat és a Hondával, illetve [Lucio] Cecchinello [csapatfőnökkel] folytatott megbeszélés igencsak érdekes volt. Harminchárom évesen lehetőséget kapok egy kétéves projektre.”

Bár Zarcónak a mai napig nem jött össze a futamgyőzelem a királykategóriában, hangsúlyozta, hogy mindent belead, és hasznos információkkal képes szolgálni a motorról. Ami pedig leendő állomását illeti, úgy véli, a Honda „akkor is Honda”, ha éppen szenved. Hozzátette, a japán gyártónak megvan az ereje ahhoz, hogy visszatérjen az élmezőnybe, amennyiben rátalál a helyes útra.

Hivatalos: Zarco pályafutása az LCR-nél folytatódik 2024-től

Zarco döntése abból a szempontból is érdekes, hogy premierplánban láthatta, ahogyan a Honda két új szerzeménye, Joan Mir és Álex Rins egyaránt szenved az RC213V-vel. Utóbbi ráadásul azt is felrótta munkaadójának, hogy nem bíznak benne eléggé a fejlesztéseket illetően. A francia versenyző azonban ennek ellenére is úgy döntött, hogy átveszi a helyét az LCR-nél.

„Nem ugyanolyan személyiséggel rendelkezem, mint Álex Rins, és van tapasztalatom a Yamahával, a KTM-mel, három futam erejéig a Hondával, sőt, hét évvel ezelőtt még a Suzukit is kipróbáltam – idézte fel. – Most pedig már négyéves [rutinom] van a Ducatival. Szóval sokféle helyzethez próbálok alkalmazkodni. Álex megnyerte a futamot Austinban, ez hihetetlen volt. Utána viszont küszködött, és sérülést is szenvedett, szóval nehéz időszak volt számára. Nem tudom, hogy [a Hondán] belül milyen volt neki, de én elfogadom ezt a kihívást, és úgy vélem, a tapasztalatom révén készen állok arra, hogy a lehető legjobban kontrolláljam a szituációt.”

Ahogyan arra ő maga is utalt, Zarco számára nem lesz teljesen új az LCR Honda, hiszen a 2019-es szezon utolsó három futamán ő pótolta Nakagami Takaakit. Akkoriban éppen túl volt eddigi pályafutása egyetlen gyári lehetőségén, ám a KTM-mel már a szezon közben elváltak az útjaik z eredménytelenség, illetve a nem megfelelő hozzáállás miatt. Ez utóbbi azonban már sokat változott.

„Más lesz, mert most az életem is más – fogalmazott Zarco. – Sportolóként nőttem fel, és eggyel hátrébb lépve látom a helyzetet. Amikor a Yamaháról a KTM-re váltottam, mindenáron futamokat akartam nyerni, ezért éreztem magam nagyon rosszul, amikor hátul voltam a rangsorban. Ezért mondtam a KTM-nek, hogy jobb, ha abbahagyom, mint hogy a semmiért fizessenek. Most már más a mentalitásom. Ahogyan mondtam, projektként tekintek rá, ami elég jó. Ezt a két évet a MotoGP-ben a legjobb eltölteni, és én ezen a helyen akarok lenni, mert nagyon versenyképes vagyok. Szóval ezért akarom jól megélni ezt a kihívást, és jobban is fogom megélni, mint a KTM-nél, mert egyszerűen érettebb vagyok. Tehát tudom, hogy probléma esetén sokkal jobban fogom kezelni, mint korábban.”