Johann Zarco elmondta, mik voltak a fő szempontok, amelyek mentén a Hondát választotta a Ducati helyett. A francia versenyző szerint Marc Márquez egy jobb motorral továbbra is képes lenne futamot nyerni, és azt is hangsúlyozta, hogy mennyire hálás az olasz gyártónak.
A jövő évi felállást eldöntő idei átigazolási piac eddigi legnagyobb meglepetése, hogy Johann Zarco távozik a Pramactól, és az LCR-t elhagyó Álex Rins helyét veszi át a 2024-es szezontól. A 33 éves versenyző döntését sokan nem értik, néhányan még azt is felvetették, hogy a pénzt motiválja, de ő továbbra is kitart az elhatározása mellett, és több szempontot is megemlített, amelyek miatt helyesnek tartja a lépést.
„Megkaptuk a lehetőséget a Ducatitól, hogy még egy évig maradjak, de nem biztos, hogy a Pramacnál – nyilatkozta. – Aztán a Hondától is jött az érdeklődés, két évet ajánlottak. Ha nem volt biztos, hogy a Pramacnál maradhatok, nem akartam egy másik csapatnál kihívást vállalni, még akkor sem, ha jelenleg továbbra is [a Ducati] motorja a legjobb. Szóval, ha csapatot váltok, jobb, ha egy másik projektbe kezdek, és két évet kapok. Sportolóként, harminchárom évesen ezen el kell gondolkozni, mert az előző három évben rendre egyéves szerződést kaptam, de öt-hat futam után az ember már stresszel a jövőjével kapcsolatban.”
Zarco tehát csatlakozni fog azokhoz, akik minden erejükkel a Honda feltámasztásán dolgoznak. Jelen állás szerint köztük lesz Marc Márquez is, aki a következő szezon végéig rendelkezik szerződéssel. A spanyol versenyző márkatársaihoz hasonlóan nagyon szenvedett az előző hétvégéken, de a 19-szeres MotoGP-dobogós úgy véli, egy jobb motorral képes lenne visszatárni a csúcsra.
„Tudjuk, hogy [a Hondának] megvan az ereje a beruházásra, és meg kell próbálniuk megoldást találni, én pedig büszke leszek, ha ez velük együtt sikerül – fogalmazott. – Továbbra is azt gondolom, hogy aki nyerni tud a motoron, amint az jobb lesz, az Marc. Ő továbbra is hihetetlenül jó versenyző, amikor jól érzi magát.”
Miután meghozta a döntést a váltásról, Zarcónak ezt nyilvánvalóan közölnie kellett a Ducati vezetésével, mindenekelőtt a versenyrészleg vezérigazgatójával, Gigi Dall’Ignával. Az év végén távozó motoros azonban nemcsak a száraz tényeket mondta el az olasz szakembernek, hanem megköszönte a lehetőséget, amelyet kapott.
„2020-ban, a COVID időszakában kezdtem el velük [dolgozni], és rengeteget tanultam – emlékezett vissza. – Elégedett voltam a teljesítményemmel, hogy felemeltem az Avintia csapatát, amelyből aztán a VR46 istálló lett. Erre nagyon büszke voltam. Aztán pedig nagyon érdekes volt három éven át kipróbálni ezt a gyári motort a Pramacnál. Nyitott voltam az új dolgok kipróbálására, néha jobban, mint a többi versenyző, mert el tudtam fogadni, hogy változtassak dolgokon. Ha pedig valami nem működött, nem stresszeltem annyira, mint korábban. A fiatal versenyzők néha azonnal félresöprik, ha valami nem működik. Egy kicsit több idővel [az ember háta mögött] ezt már lehet irányítani. Úgy vélem, ez hasznos volt, Gigi mondta nekem.”