Minden valószínűség szerint új főszponzora lesz a VR46 csapatának. A legesélyesebb jelölt egyik vezető beosztású tagja meg is erősítette, hogy tárgyalnak az olasz istállóval.
A VR46 tavaly mutatkozott be a MotoGP-ben, főszponzora pedig a pénzügyi szektorban tevékenykedő Mooney lett. Az együttműködés az idei évben is folytatódott, ám úgy tűnik, hogy jövőre már más lesz a helyzet. A SPEEDWEEK.com még augusztus elején írta meg, hogy Valentino Rossi csapatának 2024-ben új főszponzora lesz.
Ennek elsődleges oka, hogy Emilio Petrone, a Mooney korábbi vezérigazgatója és egyben a cég és a VR46 közötti üzlet nyélbeütője távozott a posztjáról, és az ismert olasz sportautógyárnál, a Paganinál folytatta karrierjét. Mindez azonban nem azt jelenti, hogy a felek útjai elválnak, a német portál információi szerint ugyanis az együttműködés folytatódik, és a Mooney továbbra is a csapat támogatója marad, csak éppen nem főszponzor lesz.
Ami utóbbi szerepet illeti, állítólag hároméves megállapodást kötnek a befutóval. És hogy melyik vállalat lesz a befutó? Nos, eleinte az internetes aukciós weboldalt üzemeltető eBay tűnt a legesélyesebbnek, ám azóta változott a helyzet. Most ugyanis már az indonéz állami olaj- és földgázipari vállalat, a Pertamina tűnik a befutónak. Olyannyira, hogy a cég egyik vezetője megerősítette, hogy a felek kapcsolatban állnak egymással.
„Igen, van ilyen terv, ez így van, de még mindig zajlik a tárgyalás erről – nyilatkozta a szervezet alelnöke, Fadjar Djoko Santoso a Kompas.com nevű helyi portálnak. – Még nem hivatalos.” Nem véletlen, hogy a VR46 felkeltette néhány nagyvállalat érdeklődését, hiszen ebben a szezonban egyértelműen előreléptek, és Marco Bezzecchi révén megszerezték első két győzelmüket a MotoGP-ben.
A Pertamina név ismerős lehet a királykategória rajongóinak, hiszen jelenleg is része a sportágnak. A versenynaptárba tavaly visszatérő, idén október 15-én esedékes Indonéz Nagydíjnak ugyanis ez a vállalat a szponzora. A cégvezetés számára pedig egyértelmű cél, hogy a hazaiak mellett világszerte jól ismert márkákkal lépjenek partneri viszonyba.
„A Pertamina Lubricants folytatja a potenciális együttműködések létrehozását különböző helyi és nemzetközi márkákkal, hogy olyan partnereket találjon, amelyek megerősíthetik pozícióikat a hazai és a tengerentúli piacokon – fogalmazott Rifqi Budi Prasetyo, a Pertamina titkára. – Sokan érdeklődnek, mivel Pertamina Lubricants termékei a minőségükről ismertek.”