back to top
2024. november 22. 02:29
KezdőlapMotoGPViñales tanult a Le Mans-i balesetből, egyvalamire nem számított Bagnaiától

Viñales tanult a Le Mans-i balesetből, egyvalamire nem számított Bagnaiától

Maverick Viñales elárulta, a Katalán Nagydíj sprintfutamának utolsó körében nagyon figyelt arra, hogy pontosan hol van Francesco Bagnaia, mert nem akarta megismételni a Le Mans-i balesetüket. A spanyol versenyző kiemelte, mennyire más a vezetési stílusa csapattársáéhoz, Aleix Espargaróéhoz képest.

Izgalmas küzdelmet hozott a MotoGP sprintfutama. Azok után, hogy Aleix Espargaró átvette a vezetést Francesco Bagnaiával szemben, a címvédő nem tudott visszatámadni, hanem inkább hátrafelé kellett figyelnie. A verseny végére ugyanis a másik gyári Aprilián ülő Maverick Viñales igencsak megközelítette őt, és megtámadta az olasz pilótát a második helyért.

Idén összejött a matek, Aleix Espargaró 12, azaz 12 kör után győzelmet szerzett hazai pályán

Ekkor sokaknak eszébe juthatott a Francia Nagydíj, amelyen ugyanez a két pilóta összeütközött, és mindketten kiestek. Bár a sportfelügyelők azt versenybalesetnek minősítették, ha muszáj felelőst választani, akkor mindenképpen Viñales az. A 28 éves motoros szintén emlékezett az incidensre, és ezúttal nem is vetődött be ellenfele mellé, hanem inkább ellenőrizte, hogy pontosan hol van hozzá képest.

„Megnéztem, mert nem tudtam, hol van Pecco, és mert tanultam Le Mans-ból – nyilatkozta. – Nem akartam felfordulást okozni. Ő volt előrébb, így én voltam az a versenyző, akinek figyelnie kellett, mert én voltam hátul. Megnéztem, hogy lássam, hol van, az utolsó kanyarra pedig megpróbáltam közelebb kerülni, de nagyon későn fékezett. Erre nem számítottam. Azt vártam, hogy korábban fékez, de nagyon jól csinálta.”

A sprinten elért harmadik hely önmagában nagyon szép, de Viñales így is elmaradt Espargarótól csapaton belül, ahogyan az az esetek többségében lenni szokott, amióta csapattársak. Az idei szezonban például másfélszeres a pontszámuk közötti arány, de az ifjabbik spanyol pilóta szerint azonban hasznos, hogy honfitársa van mellette. Hiszen ő régóta része a gyártónak.

„Amikor csatlakoztam az Apriliához, tudtam, hogy a motort teljes mértékben Aleix fejlesztette, mert, azt hiszem, ez már a nyolcadik éve [valójában a hetedik – a szerk.] – fogalmazott. – Ez normális, az egész fejlődés neki köszönhető, nekem pedig fejben kellett váltanom. Ez nem egy könnyen [vezethető] motor. Sokszor említettem, hogy nem könnyű, de ha az ember jól vezeti, és kihozza belőle a maximumot, akkor van esélye az élre kerülni. Ez fantasztikus.”

Viñales arra is kitért, hogy mennyire másképpen vezetnek két ugyanolyan motort. „Néha különböző irányokba megyünk, mert én nagyon másképp motorozom – magyarázta. – Aleixnél nagyobb szögben van a motor, de én sokkal inkább úgy motorozom, hogy a testemet nagyon kifelé fordítom, és felszedem a motort. Szerencsére Aleix van a másik oldalon, és most ő volt a leggyorsabb, így tanulhatok, de ez nagyon nem könnyű. Amikor először felültem [a motorra], azt mondtam Aleixnek, hogy le a kalappal. Én viszont mindig ott vagyok, nem számít a motor vagy a márka, ami jó.”