back to top
2024. november 22. 13:41
KezdőlapMotoGPMiller elismerte, elveszítheti a helyét a KTM-nél Marc Márquezzel szemben

Miller elismerte, elveszítheti a helyét a KTM-nél Marc Márquezzel szemben

Jack Miller kijelentette, benne van a pakliban, hogy 2025-ben Marc Márquez vagy Pedro Acosta érkezzen a helyére. Az ausztrál pilóta ugyanakkor hozzátette, megszokta már az ilyen jellegű nehéz helyzeteket.

Továbbra is kérdéses, hogy a KTM hogyan oldja meg a pilótakérdést a 2024-es szezonra vonatkozóan. A négy jelenlegi versenyző egyaránt rendelkezik szerződéssel a következő szezonra, emellett azt is kijelentették, hogy az egyik motort a Moto2-es világbajnokságot vezető Pedro Acosta fogja megkapni. Mindez öt motorost jelent, ám ahogyan idén, úgy jövőre is csak négy versenygépük lesz, hiszen semmilyen módon nem tudtak új szatellitcsapatot szerezni.

Valakinek tehát mennie kell, vagy legalábbis le kell mondania az állandó versenyzésről. A nemrég 2026-ig hosszabbító Brad Binder és Acosta ebből a szempontból biztonságban van, Jack Miller és a GasGas pilótái viszont nem. Az utóbbi időszakban felröppent a pletyka,, hogy az ausztrál motoros lehet az egész ügy áldozata, akinek ráadásul jelentősen leromlott a formája, és ő maga is elismerte, hogy vissza kell szereznie az önbizalmát.

Azt viszont korábban nem volt hajlandó elismerni, hogy veszélyben lehet az ülése, legalábbis a jövő évre vonatkozóan. 2025 azonban már más helyzet, hiszen erre a szezonra nincs szerződése. Ennek tudatában pedig nemcsak Acosta szoríthatja ki (már amennyiben nem rögtön a gyári KTM-hez ültetik be), hanem mások is. Például Marc Márquez, aki 2024 végére minden bizonnyal szabadon igazolhatóvá válik, az osztrák gyártó képviselői pedig korábban kifejezték az érdeklődésüket iránta.

Világbajnok barátja figyelmeztette Millert: A MotoGP néha kegyetlen, a szerződést fel lehet bontani

„Az ajtó nyitva van, és nem én leszek az, aki megpróbálja bezárni – nyilatkozta Miller a Motosannak. – Természetesen lehetséges, hogy elveszítem a helyem a két versenyző valamelyikével szemben. Ha nem leszek annyira jó, mint amit a KTM elvár tőlem, akkor 2025-ben már nem leszek itt, ez a sport törvénye. Van egy opcióm a 2025-ös és a 2026-os idényre, rajtam múlik, hogy jó munkát végezzek, és megtartsam az állásomat.”

Miller 2018 és 2022 között a Ducatinál versenyzett. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes elárulta, a bolognai gyártó már megedzette őt ebből a szempontból, és felkészülten várja az ehhez hasonló helyzeteket. „Öt szezont töltöttem a Ducatinál egyéves szerződésekkel, amelyeket minden alkalommal meg kellett próbálnom meghosszabbítani – magyarázta. – Hozzászoktam az ilyen helyzetekhez, már nem zavarnak.”

Persze az is benne van a pakliban, hogy – feltéve, hogy jövőre még marad – Millernek nem kell mennie 2024 végén, vagy legalábbis nem azért, hogy bárkinek is helyet csináljon. 2025-re ugyanis már elképzelhető, hogy a KTM-nek lesz egy újabb szatellitcsapata. Mindez úgy is megvalósulhat, hogy a meglévők közül csábítanak el egyet, de az sem kizárt, hogy új márkát hoznak be, nemrég például az MV Agusta is felmerült.