back to top
2024. november 25. 04:34
KezdőlapMotoGPMarini volt a leggyorsabb, Marc Márquez, Quartararo és Bagnaia is bejutott a...

Marini volt a leggyorsabb, Marc Márquez, Quartararo és Bagnaia is bejutott a Q2-be

Az első szabadedzés után az edzést is a VR46 zárta az élen az Indiai Nagydíj hétvégéjén, ezúttal Luca Marini személyében. Két Honda is ott van az első tízben, ahogyan Francesco Bagnaia és Fabio Quartararo is, ellentétben a KTM-ekkel.

Magyar idő szerint pénteken kora délután eljött az első olyan, pályán zajló esemény, amelynek már volt valamekkora tétje. Az Indiai Nagydíj edzésén dőlt el, hogy melyik tíz pilóta az, amelyiknek az időmérőn nem kell megküzdenie a Q2-be kerülésért. Az első gyakorláson Marco Bezzecchi végzett az élen, aki egyedüliként ment be 1:46 másodperc alá.

Bezzecchi zárta az élen az első indiai MotoGP-szabadedzést, Marc Márquez a második

Az első idő pont a VR46 pilótájáé volt, egészen pontosan 1:49.147-et motorozott. Az első esést Jack Miller produkálta, aminek következtében sokaknak elvették a körét, így Bezzecchin kívül csak Brad Bindernek volt érvényes köre. Az olasz motoros aztán jelentősen javított, és 1:46.674-es időt futott, miközben a többiek szintén feliratkoztak az eredményjelzőre.

Ezt követően Aleix Espargaró vette át a vezetést 79 ezredes előnnyel, Fabio Quartararo pedig felugrott a harmadik helyre. A tabella éllovasai közül Jorge Martín az ötödik, Francesco Bagnaia a nyolcadik helyen állt, míg Marc Márquez egy pozícióval a címvédő mögött volt.

Szűk negyedóra elteltével Martín feljött a második helyre, 66 ezredes lemaradással. Érdekesség, hogy a mezőny többségével ellentétben ő kemény hátsó gumin kezdett, míg Bezzecchi és még néhány másik pilóta lágyon. Ami az első abroncsot illeti, a többség a közepest választotta, Fabio Di Giannantonio és Maverick Viñales döntött a lágy mellett.

Martín aztán át is vette a vezetést, miután 205 ezreddel felülmúlta Espargaró idejét, aki nem sokkal később az 1-es kanyarban kisodródott a pályáról, majd elásta magát, és csak külső segítséggel tudott visszatérni a pályára. A gyári Aprilia versenyzője aztán javított, és ezredre azonos időt motorozott Martínhoz képest.

Szűk 25 perc után Bezzecchi 189 ezredes előnnyel visszavette a vezetést, de még mindig 3 ezredre volt az első szabadedzésen futott legjobb idejétől. Espargarót és Martínt Di Giannantonio követte, majd Bagnaia jött fel az ötödik helyre, Joan Mir és Quartararo elé. A címvédő aztán tovább javított, és honfitársát megelőzve még egy pozíciót javított.

Nem sokkal félidő előtt újra változott az éllovas személye, hiszen Martín 153 ezredes előnnyel, a hétvége addigi legjobbját megfutva ismét élre állt. A Pramac motorosa itt nem állt meg, és 1:45.672-vel tovább növelte előnyét. Mir szintén gyorsult, és 896 ezredes hátrányban feljött az ötödik helyre, de csak addig, amíg Franco Morbidelli 14 ezreddel meg nem előzte őt.

Aleix Espargaró szintén gyorsult, és 255 ezredes hátrányban feljött a második pozícióba, míg Quartararo az ötödik pozícióba ugrott fel. Bő félórával a vége előtt Luca Marini is megérkezett, és 93 ezredes hátránnyal a második helyig zárkózott fel. Ezután viszont szinte rögtön elesett a sokaknak problémát jelentő 1-es kanyarban.

5 perccel később Miguel Oliveira egészen a harmadik helyig repítette magát, 191 ezredes lemaradással. 20 perccel a vége előtt Morbidelli taszította őt eggyel lejjebb, miután 75 ezreddel felülmúlta az RNF versenyzőjének idejét. Viñales aztán 1:45.361-gyel átvette a vezetést, Mir pedig 48 százados hátrányban feljött az ötödik pozícióba.

Szűk negyedórával a befejezés előtt Mir feljött a harmadik helyre, de aztán Di Giannantonio, majd Martín szerezte meg a második helyet. Sőt, utána Bezzecchi ugrott az élre 1:45.246-tal, Aleix Espargaró pedig a negyedik pozícióba katapultált 319 ezredes hátránnyal. Di Giannantonio aztán tovább javított, és Bezzecchitől 115 ezreddel elmaradva a harmadik helyet foglalta el.

Pár perccel később Quartararo is megérkezett, és csupán 45 ezreddel maradt el Bezzecchi mögött. Marini a harmadik, Zarco az ötödik, míg Marc Márquez a hetedik helyig jött előre. a táblázaton, Bagnaia ellenben csupán a tizennyolcadik helyet foglalta el. Az első tizenhét pilóta egyébként 1 másodpercen belül volt.

5 perccel a vége előtt aztán ismét szintet lépett a mezőny, és Martín 1:44.790-nel vette át a vezetést. Marc Márquez 327 ezredes hátránnyal a második, míg az előtte motorozó Bezzecchi további 85-tel a harmadik pozícióba jött fel. Aleix Espargaró aztán mindkettőjüket megelőzte, míg Bagnaia a hatodik, Mir a kilencedik pozícióba jött fel.

40 másodperccel a vége előtt Marini mindössze 8 ezreddel múlta felül Martínt, így átvette a vezetést. Martín viszont nem tudott javítani, ahogyan Marc Márquez sem. Az edzés érdemi részének Nakagami Takaaki vetett véget, aki bukásával sárga zászlót idézett elő, így Augusto Fernández és Brad Binder körét is elvették. Ennek következtében Marini, Martín, Aleix Espargaró, Marc Márquez, Bezzecchi, Viñales, Bagnaia, Quartararo, Zarco és Mir lett az első tíz sorrendje, így ők jutottak be már most a Q2-be.

A MotoGP indiai edzésének végeredménye