Francesco Bagnaia elárulta, muszáj volt kockáztatnia a gumikkal az Indiai Nagydíjon, mivel a többség választása nála nem működött. A címvédő bocsánatot kért a csapatától a bukásért, ugyanakkor kijelentette, valami furcsa dolog történik vele, illetve a motorjával.
Francesco Bagnaia nem ért célba az Indiai Nagydíjon, mivel a 14. körben elesett, és fel kellett adnia a futamot. Az olasz pilóta előnye ezzel mindössze 13 pontra csökkent az összetettben Jorge Martínnal szemben, és Marco Bezzecchi is belátható távolságon belül van a maga 44 pontos lemaradásával az összetettben.
Bezzecchi agyonverte a mezőnyt Indiában, Bagnaia bukásával újra nyílt lett a világbajnokság
A harmadik helyről induló Bagnaia a többséggel ellentétben közepes helyett kemény első gumit választott a rajt előtt. A furcsa döntésre elmondása szerint azért volt szükség, mert előbbi valamiért nem működött nála a hétvége során. Bár Bezzecchi ellen aznap senkinek nem volt esélye, úgy tűnt, hogy a második helyre ez az abroncs is jó lehet.
„Vállaltuk a kockázatot, hogy a keményebb keveréken versenyzünk, mivel, őszintén szólva nem tudjuk, miért, de a közepes gumin nem éreztem úgy magam, mint a Ducati többi [versenyzője] – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Nagyon küszködtem. A [motor] eleje sokszor blokkolt, és ez problémát jelentett a futam szempontjából, mert harcolni akartunk, az élen akartunk lenni, és a közepesen erre nem volt lehetőségem. Ezért vállaltuk a kockázatot, hogy másik abronccsal versenyzünk. Addig a pillanatig remekül éreztem magam. A motorom rázkódott, ahogyan egész hétvégén. Erre nem találtunk megoldást, de versenyképesebbek voltunk, és Jorge ellen harcoltam. Ez nagyon fontos volt.”
Valóban, a bajnokság első két helyezettje többször is összecsapott a pályán, és a futam kétharmadához közeledve úgy tűnt, hogy Bagnaia döntő csapást mért Martínra, és elléphet tőle. Mivel utóbbi a futam végén teljesen elkészült az erejével, vélhetően sikerült volna előtte maradnia, ám nem sokkal az előzés után az 5-ös kanyarban elesett, és feladta a futamot.
Martín a futam végére szinte kiszáradt, orvosi segítségre volt szüksége
„Amikor megelőztem [Martínt], az ötös kanyarhoz értem, és amint a hátsó gumi már nem csúszott, egy kicsit megtolta az elsőt, és elvesztettem [a motort] – folytatta. – Azonban a kemény első volt az egyetlen lehetőség, hogy harcoljak ellenük, és, ahogyan mondtam, vállaltuk a rizikót. Az én hibám [volt]. Már bocsánatot kértem a csapattól. Rendkívül fontos lett volna befejezni a versenyt, figyelembe véve azt is, ami a bukásom után történt. Ez azonban megeshet, ha az ember túlságosan a határon van.”
Peak drama at Buddh International Circuit! 😱 @PeccoBagnaia's blunder already had huge Championship implications, with his advantage being slashed to 13 points! 💥#IndianGP 🇮🇳 pic.twitter.com/XDxcbNlKOT
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 24, 2023
Bagnaia még nyilvánvalóan nem teljesen egészséges, hiszen a Katalán Nagydíjon elszenvedett sérüléséből még nem épült fel teljesen. Mindez a misanói szereplésére egyértelműen rányomta a bélyegét, és akár a mostani hétvégén is lehetett hatása, ám a 26 éves motoros elárulta, nem ez az egyetlen, ami megváltozott a Katalán Nagydíj óta.
„Már tudjuk, hogy valami történik a motorunkkal, mert mindig is a fékezés volt a legnagyobb erősségem, és ez már nem így van – fogalmazott. – Nagyon sokat küszködtem ezen a téren. A motorom túlságosan rázkódik, és valami furcsa dolog történik. Nem aggódom, mert tudom, hogy a csapatom meg fogja találni a megoldást. Már szombaton este beszéltünk [erről], de mostanra lehetetlen volt [kijavítani a hibát]. Ugyanakkor tudjuk, mire kell koncentrálnunk, hogy megértsük a problémát. Szóval Japánra dolgozunk majd, megértjük és megoldjuk [a gondokat].”