A tervek szerint rekordszámú fordulót rendeznek jövőre a MotoGP-ben, Brad Bindert pedig nem zavarja a sok verseny, de azokat is meg tudja érteni, akiket igen. Fabio Quartararo és Marc Márquez azonban teljesen más véleményt fogalmaztak meg.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a MotoGP nemrég közzétette a 2024-es előzetes versenynaptárat. A magyar rajongók számára a legfontosabb részlet, hogy a Balaton Park Circuit tartalékhelyszín lesz, ám a mezőny tagjai egészen más aspektusra koncentrálnak. Ez pedig korántsem mindenkinek nyerte el a tetszését.
Az idei 20 helyszín mindegyike ott lesz a jövő évi programban, ahogyan a tervek szerint a Kazah Nagydíj is, de ha nem, akkor minden bizonnyal hazánk ugrik be. Emellett a MotorLand Aragón visszatér, vagyis összesen rekordot jelentő 22 fordulót fognak rendezni. A pilóták egy részét megkérdezték, hogy mi a véleményük erről.
„Őszintén szólva, ha nem Dél-Afrikában, hanem bárhol máshol vagyok, akkor nem otthon vagyok, szóval nem jelent nagy problémát, ha többet versenyzünk – nyilatkozta Brad Binder a Japán Nagydíj előtti sajtótájékoztatón, majd hozzátette, azokat is meg tudja érteni, akiket zavar a sok futam. – Azoknál más a helyzet, akik hazamennek a családjukhoz.”
Magyarország tartalékhelyszín lesz 2024-ben, íme a MotoGP előzetes versenynaptára
Ez utóbbi egyébként nyilvánvalóan messze nem csak a versenyzőkre vonatkozik. Sőt, a pilóták többségének még nincs gyereke, ellentétben számtalan más csapattaggal, akiknek adott esetben még korábban ott kell lenniük az adott helyszínen. Fabio Quartararo azonban nem erre, hanem egy másik problémára hívta fel a figyelmet a 2024-es versenynaptár kapcsán.
„Ez a határ, egyértelműen ez a határ – kezdte. – Azonban nemcsak a huszonkét futam a probléma, hanem a huszonkét sprint is. Mentális és fizikai szempontból is más a hétvége. Látjuk, hogy mennyi sérülés [volt]. Már péntektől a határon kell lenni, tavaly sokkal könnyedebben tudtunk kezdeni. Ezzel a menetrenddel végig a határon van az ember. Számomra ez a probléma. Huszonkettőnél több [forduló] nem lehetséges. Fizikai téren ez más, mint a Forma–1. Indiában meleg volt, de nem volt annyira rossz, nem hiszem, hogy a körülmények miatt Indiát át kellene helyeznünk.”
Amennyiben Francesco Bagnaia barcelonai bukását is beleszámoljuk (a címvédő hivatalosan nem vett részt a futamon, hiszen az újraindításnál nem tudott ott lenni), idén már kilenc pilótának kellett legalább egy futamot kihagynia balesetben szerzett sérülés miatt. Ebből négyen valamelyik sprintfutamon sérültek meg. Nem véletlen, hogy Marc Márquez csatlakozott Quartararóhoz.
„Teljesen egyetértek Fabióval – kezdte. – A huszonkét verseny sok, de az is igaz, hogy ez nem huszonkét futam, hanem negyvennégy. A sprintet nem nevezik futamnak, de az egy igazi verseny. Nézzük meg a pilóták sérüléseit ebből a szezonból! Ez rengeteg, és a legtöbb az első körben [történik], mert ott vállaljuk a legnagyobb kockázatot, és a versenyzők ott hajtanak a legjobban. Ez az új menetrend túl sok, a másik rendben volt. Meg kell szoknunk az újat. Fizikailag megterhelő: ha az ember fáradt, elveszíti a koncentrációját, és ha elveszíti a koncentrációt, akkor nagyobb az esélye a bukásnak vagy a hibának.”