Brad Binder Luca Marinitől és Miguel Oliveirától, illetve a csapataiktól is bocsánatot kért az Indonéz Nagydíj után. Az olasz pilóta már nem annyira dühös, miután megbeszélték a történteket, ezzel együtt felvetett egy szabályváltoztatást, és elárulta, hogy ugyanaz a testrésze fáj, amelyet már korábban is megütött a szezon során.
Brad Binder valósággal tört-zúzott az Indonéz Nagydíjon. Míg a sprintfutamon ő volt Aleix Espargaró áldozata, addig a főversenyen változtak a szerepek, és ő tette tönkre mások versenyét. Ennek következtében kétszer is hosszú körös büntetést kapott, ám így is a hatodik helyen ért célba, és növelte előnyét a gyári Aprilia pilótájával szemben a tabella negyedik helyén.
Az első incidens Luca Marinivel történt, még a futam elején. A dél-afrikai versenyző a belső íven bement a VR46 pilótája mellé, ám túlságosan nagy volt a lendület, így meglökte őt. A 26 esztendős pilóta nem tudott a motoron maradni, így számára véget ért a futam. A verseny későbbi szakaszában aztán Oliveirának is nekiment, és bár ő nem esett el, rengeteg időt veszített, és csupán a tizenkettedik pozícióban ért célba.
„Ez egy nehéz hétvége volt számunkra – kezdte Binder. – A friss gumikon gyorsak voltunk, de csak a mai futamon találtuk meg a megfelelő tempót, tegnap küszködtem az elején. Nem rajtoltam rosszul, minden rendben volt, próbáltam kitapasztalni a közepes gumit, amelyet péntek óta nem használtam. Sajnos a nyolcas kanyarban megremegtem: amikor meg akartam fogni az első féket, meghúztam az ujjaimmal. Pánikolni kezdtem, mert két srác jött kívülről. Ráléptem a hátsó fékemre, és megpróbáltam minden pilótát kikerülni. Nagyon sajnálom, hogy végül nekimentem Lucának, és tönkretettem a versenyét. Sajnálom a csapatát, hogy elrontottam azt, ami egy igazán jó nap lehetett volna számukra. Ezután túl keményen nyomtam, próbáltam átmenni a mezőnyön. Amikor megtörtént Miguellel az az incidens, kicsit forrófejű voltam. Az utolsó pillanatban vetődtem be, és őt is elértem. Mindkét hosszú körös büntetést megérdemeltem. Elnézést kérek mindkét pilótától és mindkét csapattól.”
Luckless @Luca_Marini_97 on Sunday! 💔
His race came to an early end after a contact with @BradBinder_33, who was later handed a LLP for irresponsible riding ⚠️#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/dnjeS0416i
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 15, 2023
Ami az RNF Aprilia versenyzőjével történt esetet illeti, Binder elmondta, úgy érezte, hogy fékezésnél előnyben van a többiekkel szemben. Azonban az első abroncsa ekkorra már túlmelegedett, így rosszul mérte fel a féktávot. Hozzátette, pont azért ment be belülre, hogy ne találja el ellenfelét, de végül nem sikerült elkerülnie az összeérést. A gyári KTM motorosa ezért és az első ütközésért is vállalta a felelősséget.
„Nem számít, mi történik, az ember felelős azért, hogy senkinek ne menjen neki a pályán, senki mást ne sodorjon veszélybe – fogalmazott, majd kitért a fékproblémáira. – Már a nap korábbi részében is volt erre példa, de a versenyen nem történt ilyen. Azt hittem, a srácok megoldották a problémámat. Nagyon szerencsés voltam, hogy még volt egy kis nyomás. Ha semmit nem ütöttem volna el, kit találok el? Mi lett volna? Sokkal nagyobb sebességgel történt volna. Sajnos az ilyen dolgok megeshetnek, nagyon sajnálom [Marinit és Oliveirát]. Soha senkinek nem áll szándékában, hogy ilyen kimenetelű [balesetet] okozzon másnak.”
Another one under investigation! ⚠️@BradBinder_33 pushed @_moliveira88 wide at Turn 2! 💥#IndonesianGP 🇮🇩 pic.twitter.com/V5vdXlWxlL
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 15, 2023
Marini még visszaült a motorra, hogy letöltse az indiai sprintfutamon kapott hosszú körös büntetését, majd feladta a futamot. Eleinte érthető módon nagyon dühös volt Binderre, hiszen a kétszeres MotoGP-futamgyőztes kiütötte őt. A leintés után viszont a bukás okozója odament hozzá, hogy elnézését kérjen, áldozata pedig valamennyire megenyhült.
„Lehetetlen volt [elkerülnöm] – nyilatkozta. – Csak egy villanást láttam, és bumm. Ez történt. Brad eljött hozzám, hogy magyarázatot adjon nekem, így már kevésbé vagyok dühös. Azt mondta, hogy a kerékvetőn túl volt egy necces pillanata a motoron. Néha előfordul az ilyesmi. Ezen a hétvégén velem is előfordult, ismerem ezt a rossz érzést. Ez az én esetemben csak balszerencse, az ilyesmit nem tudom kezelni.”
Marini azt sem hagyta szó nélkül, hogy Binder kétszer is büntetést érő manővert hajtott végre. A VR46 versenyzője úgy véli, változtatni kellene a szabályokon, és a második kihágásnak szigorúbb megítélés alá kellene esnie, lényegében azért, mert az elkövető pilóta már „visszaeső”. Az egyszeres MotoGP-dobogós a labdarúgást hozta fel példaként.
„Ez egy furcsa eset, amely talán először fordult elő, nem tudom – jelentette ki. – A büntetés? Erről beszélhetünk. Talán a második büntetésnek kicsit keményebbnek kell lennie. Mint a futballban, sárga és piros lappal, vagy ilyesmi. Nagyobb biztonságot akarunk. Ez lesz az egyik napirendi pontja a Biztonsági Bizottság következő [ülésének], azt hiszem.”
Marini úgy vágott neki a hétvégének, hogy még nem épült fel teljesen az Indiában elszenvedett kulcscsonttöréséből. Szerencséjére arra nem sérült rá, ellenben egy korábbi problémája ismét előjött az esés után. „Fáj a hüvelykujjam, [mint] Le Mans-ban – utalt az Álex Márquezzel történt ütközésére. – Hasonló volt az incidens. Hátulról eltalálták a testemet, nem tudom, mi történt. Jobban érzem magam, mint Le Mans-ban, úgyhogy meglátjuk, hogy Phillip Islanden mi lesz. A kulcscsontom viszont jól van, ez a legfontosabb.”