Francesco Bagnaia első próbálkozásra nem jutott be a Q2-be az Ausztrál Nagydíjon. Az olasz pilóta ennek okairól, a versenyhétvége menetrendjének megváltoztatásáról és a szélárnyékpotyázókról is elmondta a véleményét a pénteki edzéseket követően.
Az elmúlt időszakban nem alakulnak jól a péntekek Francesco Bagnaia számára, hiszen az edzésen mutatott teljesítménye miatt ezen a hétvégén is a Q1-ben kell kezdenie a szombati napot. Bagnaia a 11. helyen zárta a bejutásról döntő edzést, kevesebb mint kéttizedes lemaradásban a Q2-őt érő 10. időtől. Az olasz pilótának sorozatban második alkalommal kell az időmérő első szakaszában (is) részt vennie, míg bajnoki riválisa, Jorge Martín mindkét alkalommal bejutott a Q”-be. A tavalyi bajnok a problémák ellenére pozitívan látja saját helyzetét.
Kettős KTM-elsőséggel zárult az első nap Ausztráliában, Bagnaia megint nem jutott a Q2-be
„Közepes gumit tettünk fel hátra az etap kezdetén, hogy megpróbáljam a lehető legjobban nyomni, és jól is éreztem magam. Ezzel a keverékkel a miénk volt az egyik legjobb idő, de amikor lágyra váltottunk, hogy megpróbáljunk jó köridőt futni, akkor problémákba ütköztünk. Elképzelhető, hogy az volt a megfelelő stratégia, amit a többiek csináltak, ők lággyal kezdtek, hogy kielemezhessék, hogyan reagál” – mondta a bolognaiak versenyzője.
„Minden alkalommal, amikor egyik pályáról átmegyünk egy másikra, ugyanazokkal a beállításokkal kezdünk, és nálam ez nem működik. Az egész szezonban jellemző, hogy a péntek küzdelmesen telik, szombatra előre tudunk lépni, és vasárnap vagyunk a leggyorsabbak. Ebben az esetben eggyel kevesebb napunk van a leggyorsabbnak lenni, de persze az is igaz, hogy ezen a pályán nehéz nagy előnyt kiépíteni.”
„Sokat küszködtem a kigyorsításoknál és a gyors kanyarok bejáratainál, túl agresszív és nagyon ideges volt a motorom, például két tizedet veszítettem Martínhoz képest csak az utolsó kanyar és a célvonal között, ami hihetetlen. Az is probléma volt, hogy a pálya egyik részén sem volt elég tapadásom kigyorsítás közben, de ahogy Mandalikán, úgy itt sem annyira rossz a helyzet, mint amilyennek kívülről kinézhet, furcsa szituáció. A sebesség tekintetében már most a legjobbak között vagyunk, ahogy a gumik szempontjából is. Azt gondolom, hogy jó munkát végeztünk, de még javulnunk kell ahhoz, hogy pozitívabban tudjuk elkezdeni a hétvégét. Itt lehetséges a felzárkózás: 2019-ben a 13. vagy 14. helyről rajtoltam, és negyedikként fejeztem be a versenyt, és úgy vélem, hogy azóta sokat fejlődtem”
Péntek reggel a MotoGP bejelentette, hogy a várható időjárási viszonyok miatt gyakorlatilag megcserélik a sprint-, és a főfutam időpontját, így szombaton az időmérő után a hétvége hosszabbik viadalára kerül majd sor. A döntés hátterében az áll, hogy a sorozat szeretné elkerülni, hogy a fontosabb verseny maradjon el, és így minél több pontot biztosan ki lehessen osztani. A Ducati-pilóta erről a témáról is elmondta a véleményét a Motorsport.com olasz kiadásának.
Változik az Ausztrál Nagydíj menetrendje, szombatra tették a MotoGP-futamot
„Figyelembe véve, amit az időjárás-előrejelzésben láthatunk, szerintem ez a jó a döntés, vasárnap a bokszutca kinyitása is nehézségekbe ütközhet, ráadásul még 14 kört teljesíteni kellene. Az a probléma, hogy holnap reggel kulcsfontosságú lesz haladni a gumikkal, hogy kiderüljön mennyire működnek. A közepes keverékkel már végeztünk, azzal jól éreztem magam a motoron még ennyire sok kör megtétele után is, szóval a lágyat kell kipróbálnunk, több versenyzőt láttam, aki tudott javítani ezzel az idején. Érdekes lesz, mindenkinek új lesz ez a helyzet, de engem ez nem ijeszt meg. 2019-ben, amikor minden vasárnap volt, jól ment nekünk. Kihívásokkal teli nap lesz, mivel először még a Q1-et is teljesítenem kell, szóval elég sok kört fogunk megtenni, de bármire készek vagyunk.”
A második edzés végén ismét előjött az ún. „kampózás” jelensége. Ennek lényege, hogy egy versenyző közvetlenül az egyik ellenfele mögött próbálja megfutni a gyorskörét, és igyekszik kihasználni a másik motor által nyújtott szélárnyékot. Többek között Bagnaiával is megcsinálták ezt, aki azonban nem ért egyet ezzel a fajta előnyszerzési kísérlettel.
„Természetesen, ha gyors vagy, akkor mindenki a te kerekedet keresi, főleg az én esetemben, mivel rólam köztudott, hogy minden esetben nyomom. Mindig azokkal kellett foglalkoznom, akik mögöttem jönnek, bár gyakran akkor is megvertem őket, amikor a szélárnyékomban voltak. Nem hiszem, hogy ez sokat változott volna, bár általánosságban véve a MotoGP igenis átalakul, manapság általában tíz versenyző várakozik az ideális íven a szélárnyékra várva, és véleményem szerint ez nem helyes, nem elfogadható. A Biztonsági Bizottság ülésein Moto3-as pilótákat zaklatunk ezzel a témával, aztán mi vagyunk az elsők, akik újra megcsinálják, ez nincs rendben” – fejezte ki dühösen aggodalmait a 26 éves pilóta.